Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord
Op de koffie met: Annemiek!

Op de koffie met: Annemiek!

  • 24 januari 2024
  • Auteur: Alenka Wels

Op een winterse vrijdagmiddag ontmoette ik Annemiek op het doen'r kantoor. We ploften neer op de banken op de 7e verdieping. Hier kun je namelijk heerlijk genieten van het mooie uitzicht. Ik gaf aan dat ik al enige tijd Vrij In Planning (VIP) zit bij doen'r. Dit betekent dat je even niet op opdracht zit. Ik had marketing benaderd voor een klusje. “Ik mocht iemand gaan interviewen! En ik koos voor jou!”

Annemiek is 28 jaar, woont in Rotterdam en is inmiddels al 2.5 jaar werkzaam bij doen'r. Ze wordt erg blij van fantasy boeken, waar ze samen met andere doen'rs tijdens de boekenclub bijeenkomsten enthousiast over kletst.

De boeken zijn inspirerend, maar toch noemt Annemiek haar moeder als grootste inspiratie, omdat zij (ondanks dat ze er alleen voor staat) nog steeds regelmatig verre reizen maakt. Stoer! Annemiek heeft criminologie gestuurd, maar als kind was het haar droom om prinses te worden. Het liefst liep kleine Annemiek altijd en overal in haar prinsessenjurk. Helaas kon ze bij doen'r niet aan de slag als prinses. Zodoende is ze toch maar als Junio’r Consultant gestart, en dat midden in de COVID-pandemie.

Hoe was jouw start bij doen'r?
Na mijn studie criminologie ben ik eerst gaan reizen. Vervolgens belandde ik in de finance-sector, maar uiteindelijk ben ik bij doen’r terecht gekomen. Ik wist niet wat ik precies wilde doen, maar bij doen'r is dit geen probleem en krijg je juist de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen. Mijn moeder kwam oorspronkelijk met het idee om te solliciteren, omdat zij tegenover de ouders van Marijn, de directeur van doen’r, woont.

"De klik met doen'r was er gelijk!"

Mijn eerste echte opdracht was 8 maanden bij NVWA als medewerker oplosteam, wat onder de inkoopafdeling viel. Deze opdracht vond ik op het begin erg leuk, omdat alles nieuw was. Na een tijdje was ik wel toe aan meer uitdaging. Het was nog steeds tijdens de pandemie, dus er was weinig contact met collega's. Ook waren de doorgroeimogelijkheden binnen deze opdracht wat beperkt en was er niet altijd even veel ruimte voor nieuwe ideeën. Ondanks dat zie ik deze opdracht als waardevol, omdat ik hier veel kennis heb opgedaan. Ook heb ik geleerd wat niet bij me past, namelijk finance.

“Weten wat je wilt is 1 ding, maar weten wat je niet wilt is ook nuttig!”

Jij hebt ook een tijd VIP gezeten. Wat heb je tijdens deze periode gedaan?
Dat klopt! Na mijn eerste opdracht heb ik drie maanden VIP gezeten. Dit is een ongebruikelijk lange tijd tussen opdrachten. Ik heb in deze tijd veel gesprekken gevoerd met onder andere mijn Aanbodmanager en de online academie grotendeels uitgespeeld (een paar jaar geleden stonden hier nog minder trainingen op dan nu). Ik was in deze periode ook veel op kantoor te vinden. Zo kwam er een tussentijdse klus op mijn pad. Samen met Mitchell (toen nog stagiair en inmiddels junior projectmanager) heb ik een eerste opzet gemaakt voor een Trello bord (een tool voor het beheren van projecten of taken) die bij Vraag en Aanbod wordt gebruikt. Zo kunnen Vraag en Aanbod overzicht houden op de consultants en hun lopende en aflopende opdrachten, zodat er op tijd actie ondernomen wordt. Ik vond dit erg leuk om te doen.

"Het is leuk om iets te maken waar je resultaat van ziet, en waar je van kan zeggen: ‘kijk, dit is wat ik heb gedaan’. Dat geeft een lekker gevoel."

Kun je me wat meer vertellen over je tweede opdracht en de vervolgstappen?
Mijn tweede opdracht was als Contractmanager bij ProRail in Utrecht. De eerste maanden heb ik besteed aan het volledig onder de knie krijgen van de functie, maar ook hier voelde ik al snel de behoefte om meer te doen. Ik ben met de coördinator gaan praten om te vragen welke werkzaamheden of taken ik nog meer op me kon nemen, en hier kwam een interessante klus uit. Ik heb mij meermaals geërgerd aan de onbruikbare Sharepoint (digitale omgeving) die gebruikt werd. Ik kreeg de kans om een nieuwe te ontwikkelen en deze is inmiddels geïmplementeerd. Nog een side-hustle met een lekker gevoel!

Inmiddels zat ik 1.5 jaar bij ProRail en was het weer tijd voor iets nieuws. Eind december liep mijn contract af. Gelukkig had doen’r al een nieuwe opdracht voor me gevonden! Na deze twee opdrachten had ik een goed beeld gekregen van wat ik leuk vind. Over de afgelopen jaren heb ik veel trainingen gevolgd over projectmanagement en het fijne gevoel om een mooi eindresultaat te kunnen tonen, gaf mij aan dat ik deze kant op wilde.

Ik heb veel met mijn Aanbodmanager gepraat en aangegeven dat de richting projectmanagement mij wel trok. Ik had binnen doen’r niet verwacht dat ik ooit een opdracht zou krijgen waar mijn studie criminologie bij zou passen, maar ik had het mis! Ik ben sinds het nieuwe jaar aan de slag bij de politie als projectmedewerker digitale transformatie!

"Ik ben zelfs als eerste doen'r bij de politie aangenomen."

De opdracht geeft veel mogelijkheden en een boel afwisseling. Ik hoop met mijn nieuwe opdracht door te groeien naar project Kenn'r bij doen'r.

Heb je nog tips voor andere doen'rs?
Mijn tip is om aan de ene kant serieus te ontdekken wat je opties zijn, maar aan de andere kant niet te vergeten om plezier te maken! Carrière maken moet ook leuk blijven. Koffiedrinken met collega's is ook onderdeel van het werk en nuttig. Zo ontstaan er nieuwe ideeën en ontmoet je meer leuke collega's!


We wensen Annemiek, een echte proactieve doen'r, veel succes en plezier bij haar nieuwe opdracht!

Wat is jouw verhaal?

#delen

Typemachine
Volg ons