Wij hechten veel waarde aan uw privacy, daarom informeren wij u over cookies op onze website.
In deze pop-up kunt u uw voorkeuren met betrekking tot cookies instellen. Een overzicht van alle cookies bekijkt u op onze cookies pagina. In onze privacyverklaring leest u hoe we uw persoonsgegevens verwerken.
Als u op akkoord klikt, dan geeft u toestemming op alle functionele, analyse en trackingcookies. Wij gebruiken deze gegevens voor het optimaliseren van de website. Mocht u dit niet willen, kunt u op de knop “Instellingen” klikken. Hier kunt u de cookievoorkeuren instellen.
InstellingenIk ga akkoord
Cookievoorkeuren
Wij hechten veel waarde aan uw privacy, daarom informeren wij u over cookies op onze website.
In deze pop-up kunt u uw voorkeuren met betrekking tot cookies instellen. Een overzicht van alle cookies bekijkt u op onze cookies pagina. In onze privacyverklaring leest u hoe we uw persoonsgegevens verwerken.
Ik wil alleen noodzakelijke cookies
We gebruiken alleen functionele cookies die noodzakelijk zijn om deze website goed te laten werken.
Ik wil alleen de basis cookies
We gebruiken alleen functionele en geanonimiseerde analysecookies. We meten bijvoorbeeld hoeveel bezoekersaantallen maar zien niet wie u bent.
Ik geef toestemming voor alle cookies
We gebruiken alle functionele, analyse en trackingcookies voor het optimaliseren van de website.
Nee hoor, dat valt mee 😉. doen’r is geboren in 2018. Al hebben we samen ruim 20 jaar ervaring. Ben je klaar voor een sterk verhaal met een Rotterdams tintje? Er wordt in gepleurd en gezeurd. Gedroomd en doorgestoomd. En demoraal van het verhaal? Doen is wat we doen. Daar gaan we!
Kuikentjes
Levien Marijn– de oprichters van doen’r – vertellen: “We zijn allebei ooit op de administratie gepleurd, met de boodschap:‘gaat ’t maar gewoon doen’. Kuikentjes waren we!”Maar na drie maanden buffelenmocht Marijn al de afdeling aansturen. En hij groeide uiteindelijk door naar Operationeel Directeur.
Ook Levi groeide snel door. Naar eigen zeggen heeft hij vooral veel domme dingen gezegd en gedaan: “Zo leer je het snelst! Gewoon beginnen en doen.”
In hunglansrijke detachering- en recruitmentcarrière liepen ze echter tegen steeds meer dingen aan…
Frustratie
Zoals Levi het zegt: “Binnen de detachering word je te vaak als nummer gezien. Er is continu gedoe over contracten en gezeur over (te weinig) ervaring. Frustrerend!” Dat moest anders kunnen, dachten Levi en Marijn: “Gewoon simpel. Met een focus op de persoon. En een focus op het doen.”
Waarom? Daarom!
En zo ontstond het idee voor doen’r: “We wilden starters een kans geven, ongeacht hun achtergrond. We starten simpelweg bij het begin. Laten mensen ervaring opdoen. En zorgen dat we ze goed begeleiden, zodat ze kansen kunnen pakken. En ondertussen vooral veel plezier hebben tijdens het werk en daarbuiten.”
Klinkt goed toch?Ze moesten alleen nog even starten…
Koffie doen
Levi en Marijn: “Wij kennen het belang van een groot netwerk. Zo hebben wij ook contact gehouden. Het bleek dat we allebei hetzelfde idee en dezelfde droom hadden. Dus gingen we even bijpraten met een kop koffie. Het werd tijd om onze krachten te bundelen:op 1 januari 2018 zijn we officieel gestart, op 1 februari 2018 is onze eerste doen’r geplaatst. Zo doen we dat.
En de naam dan?
Zelfs de naam is bijna tegelijk ontstaan. ‘Denkers en doeners’ bedacht Marijn. ‘Doeners’ zei Levi. Die natuurlijk ook goed nadenken over wat ze doen. Tijdens een borrel op Curaçao nog even een Rotterdamse tintje toegevoegd en BAM: doen’r!
Wat we doen? Wij detacheren slimme aanpakkers die zien en doen wat nodig is.
En toen ging het snel..
Van 1 naar 100
“De eerste doen’r startte na een maand en werkt er nog steeds. Nu zijn we in vier jaar al doorgestoomd naar ruim 100 doen’rs. Onze auto ’s zijn vernieuwd. We zijn verhuisd naar een groter kantoor met uitzicht op Centraal Station Rotterdam. En we hebben een hechte club doen’rs die van borrelen en leuke activiteiten houden. Dus dat doen we dan maar?”
Eigen app en academie
Levi en Marijn: “Ontwikkelen is enorm belangrijk voor ons. Blijven groeien, leren, uitproberen. Daarom hebben we de doen’r academie. En we blijven innoveren. Daarom hebben we de doen’r app. Daarmee optimaliseren we al het standaard werk zodat we persoonlijk kunnen blijven. En houden we contact over mooie en leuke ontwikkelingen!
Rode draad
“doen’r is gewoon simpel, zonder gedoe. Gewoon doen, niet afwachten. We selecteren niet op testen en diploma’s, maar gaan voor de echte Rotterdamse mentaliteit. Aanpakkers die het voortouw nemen en lef hebben. Je moet mensen willen helpen. Net als wij.”
En wat we ook graag doen? Borrelen, skiën, sporten, feesten, kletsen, appeltaart eten. Maar dat was misschien al duidelijk.
De doen'r thuisbasis
Levi
Deze directeur van 30 is zelf praktiserend doen’r. Hij houdt niet van ingewikkelde afspraken, wel van duidelijkheid en eerlijkheid. In de avonduren kan hij zichzelf uren verliezen in ouwe lullen muziek. Levi lacht het hardst om kattenfilmpjes waarin deze beestjes niet op hun pootjes terecht komen.
Marijn
Als econoom heeft deze directeur een stevige basis. Toch komt zijn kracht vooral uit zijn jarenlange ervaring en zijn openheid. Hij wordt daadwerkelijk blij van zijn klanten en zijn mensen. Thuis is Marijn de held van zijn vrouw en kinderen. Vooral als hij na het eten midden in de kamer met hen danst.
Doreth
Doreth is onze ‘alles-manager’, dit komt neer op een onmisbare duizendpoot en rots in de branding. Vindt stoelverwarming een van de beste technische uitvindingen. Is verslaafd aan alles met kaas en eet dit het liefst in combinatie met een goed glas wijn.
Lisa
Lisa is de merkbewak'r van doen’r! Zij bedenkt, ontwerpt en maakt alle uitingen van doen’r die je online voorbij ziet komen. Kortom: het creatieve geweten van doen’r. Daarnaast is ze dol op het ontdekken van de fijnste restaurants op de mooiste plekken en heeft altijd de nieuwste gadgets in haar bezit.
Nadine
Nadine, aanbodmanager bij doen'r. Ze houdt van gezelligheid en dat het liefst samen met een heerlijk glas wijn. Nadine is een spontane en bovenal enthousiaste meid. Ze struint graag door de straten van Rotterdam, om zo de leukste plekken te ontdekken!
Whitley
Whitley zorgt er als aannemer voor dat jij aan de slag kan bij doen’r. Opgegroeid in Zeeland, voor haar studie verhuisd naar Utrecht en nu wonend in Delft. Ze heeft groene vingers en gaat het liefst op reis naar een tropische bestemming, waarvan ze er al veel heeft gezien. Een kop soep, glas rode wijn of port met kaas: dat is waar je haar wakker voor kunt maken.
Maurits
Sinds 2011 is Maurits werkzaam in de arbeidsbemiddeling en heeft hij vanuit verschillende rollen de branche leren kennen. Op een opdracht, een team coachen, managen en accountmanager: hij deed het allemaal. Met de Hotelschool als achtergrond komt de horeca-mentaliteit terug in zijn dagelijkse werk, maar ook voor goede gesprekken over eten en drinken. In zijn rol als vraagmanager heeft hij zijn passie gevonden.
André
André, één van onze aanbodmanagers is een echte cijfervreter en daarnaast houdt hij zich ook graag bezig met de wereld naast zijn PC scherm. Hij is altijd en overal bereid mensen te helpen om zo het beste uit henzelf te halen. In de avonduren is André vaak in de sporthal te vinden om te volleyballen of volleybal-training te geven, waarbij hij daarna de wedstrijd uitgebreid bespreekt onder genot van een biertje en een bitterbal.
Désirée
Integer en bevlogen, dat is aanbodmanager Désirée. Met haar open houding is ze benaderbaar voor iedereen en biedt ze graag een luisterend oor. Maar als Rotterdamse is ze daarnaast niet bang om te zeggen wat ze voelt, ziet of vindt. Reislustig als ze is, hoort ze regelmatig van collega’s: ‘’Ga je nou alweer weg?’’. Ook is ze gek op motorrijden, duiken en hiken. En niet te vergeten, speciaalbier en ABBA.
Joëlle
Joëlle is onze vrolijke aannemer. Zij zorgt ervoor dat de doen’r cultuur wordt behouden, door alleen échte doen’rs aan te nemen. Ze heeft op veel plekken in de wereld geleefd, gewerkt en gewoond. Ook is ze breed opgeleid. Tien jaar geleden stond ze namelijk nog les te geven in een gymzaal, heeft ze een studie toerisme afgerond en zo voelt ze zich nu thuis op het doen’r kantoor. Joëlle houdt van mensen (en dieren) in alle soorten en maten, sport en wijn.
Dominique
Dominique, onze aannemer komt altijd direct in actie. Hij is assertief, enorm sociaal en zorgt ervoor dat jij meteen antwoord krijgt op jouw sollicitatie en/of vragen. Hij heeft 9 jaar in het buitenland gewoond en een tijd in de luchtvaart gewerkt, waardoor hij veel verschillende mensen en culturen heeft leren kennen. Door deze ervaring weet hij onmiddellijk wie er tegenover hem zit. Dominique kan zelf moeilijk stilzitten, houdt van wielrennen (om te kijken en te doen), gaat graag op reis en legt dat ook vast in zijn vlogs. Je kan hem ‘s nachts wakker maken voor eten, want hij heeft altijd honger. Niet zo gek ook met zijn 1m90.
Rense
Rense is in zijn studententijd gestart als consultant en heeft inmiddels 15 jaar ervaring, waarvan ruim 5 jaar als manager. Hij is een loyaal persoon en zet collega’s altijd op de eerste plek. In het weekend ontpopt hij zich tot ware hobby-kok en kookt hij graag voor vrienden en familie. Daarnaast is hij vaak te vinden in een feestcafé met muziek van Hollandse glorie. Rense is onze manager aanbod en daarmee een luisterend oor voor zowel onze aanbodmanagers als (Junio’r) Consultants. Benader hem voor een gezellig praatje of een goed gesprek over uitdagingen op een opdracht. Hij maakt altijd tijd!
Marina
De altijd vrolijke Marina is onze marketingmanager. Met haar creativiteit en haar ervaring op marketinggebied bereikt ze (potentiële) consultants en opdrachtgevers op de net iets andere doen’r manier. De beste ideeën krijgt zij onder de douche. Ze is gevoelig voor sfeer en houdt wel van een grapje. Als haar creatieve brein niet aan hoeft te staan leest ze boeken, schildert ze of luistert ze muziek. En dat het liefst buiten.
Lara
Lara is een betrokken aannemer die altijd open staat voor een praatje. Na haar opleiding in de meertalige communicatie wilde ze graag échte gesprekken aangaan, het liefst met alles en iedereen, maar vooral met toekomstige doen’rs. Lara is altijd een aanspreekpunt geweest, zowel in haar privéleven als tijdens haar carrière. Ze is een harde werker en wanneer ze met haar kritische blik een verbeterpuntje ziet, maakt ze daar graag werk van. In haar vrije tijd drinkt ze graag een glaasje rode wijn en luistert ze het liefst naar Franstalige muziek. Je kunt haar ook regelmatig in de sportschool vinden.
Op de koffie met...
Casper Koolmees
Casper is een enthousiaste Junio'r Consultant en altijd in voor gezelligheid. Hij vertelt over zijn opdracht bij de Gemeente Rotterdam, over zijn nieuwe opdracht als data-analist bij Woonzorg en over zijn toekomst bij doen'r!
Afgelopen donderdag dronk ik een koffie met onze Junio’r Consultant Casper. Hij is inmiddels 8 maanden in dienst bij doen’r en begint volgende week met zijn tweede opdracht.
Voordat Casper door zijn dispuutgenoot Otto getipt werd over doen’r was Casper bezig met zijn aanvraag voor een PHD. Naar eigen zeggen werd hij opeens wakker en kwam hij erachter dat promoveren in de taalwetenschappen niks voor hem was. Een gek besef omdat dit een lange tijd zijn stip op de horizon was. doen’r was daarom de perfecte organisatie voor Casper. Hier krijg ik de mogelijkheid om bij verschillende opdrachtgevers te onderzoeken wat ik leuk vind en waar ik goed in ben.
Daarnaast sprak de doen’r cultuur Casper ontzettend aan. Hij vindt doen’r een ‘sociaal laagdrempelig’ bedrijf. “Het is een platte organisatie, iedereen is jong en iedereen is gelijk”. Casper vindt het prettig dat hij bij doen’r zichzelf kan zijn. Bij zowel doen’r als bij de opdrachtgever stelt hij zich professioneel op maar bij doen’r is er meer ruimte om te lachen. “Dit vind ik ontzettend belangrijk”. Zijn aanbodmanager en hij gaan zelfs vriendschappelijk met elkaar om. Gelukkig weten ze zakelijk-privé goed gescheiden te houden!
Casper zijn huidige opdracht is bij de Gemeente Rotterdam. Hier is hij werkzaam als Inkoopadministrateur. Hij is betrokken bij de gehele aanbestedingsprocedure. Hij heeft drie primaire werkzaamheden waarmee hij betrokken is bij het gehele P2P-proces binnen de Gemeente Rotterdam.
Naast deze drie primaire taken werkt Casper ook mee aan een drie-tal projecten. Met zijn pro-actieve houding heeft hij dit zelf gerealiseerd. Hij liet zien dat hij het in zijn marge had en benaderde zijn manager voor meer verantwoordelijkheid. Één van de projecten heeft te maken met boekingseenheden. Een project waar hij zelf met directeur Levi over heeft kunnen sparren en waar hij veel te maken gehad heeft met weerstand. Het andere project is samen met doen’rs Jana en Sharon. Een leuk project waarbij ze gekeken hebben naar retourzendingen. Het laatste project is samen met zijn afdelingshoofd en heeft te maken met een procesanalyse van het inkoopsysteem. Een interessant project waarbij Casper veel geleerd heeft van zijn afdelingshoofd. Casper geeft aan dat hij een enorme groei meegemaakt heeft in de afgelopen maanden. Hij staat sterker in zijn schoenen, heeft geleerd om met weerstand om te gaan en is in staat om het vertrouwen voor zich weten te winnen!
"Hij staat sterker in zijn schoenen, heeft geleerd om met weerstand om te gaan en is in staat om het vertrouwen voor zich weten te winnen! "
Ondanks dat Casper het ontzettend naar zijn zin heeft bij de Gemeente start hij binnenkort toch met een nieuwe opdracht. Hij start als data-analist bij Woonzorg. Zijn aanbodmanager André benaderde hem hiervoor omdat hij wist dat deze rol op Casper zijn lijf is geschreven! Casper houdt van verandering en heeft zin in een nieuwe uitdaging. Bij Woonzorg zal hij zich bezig gaan houden met de manier waarop data-stromen in het bedrijf verlopen. Samen met zijn manager gaat hij data inzichtelijk maken voor de afdeling Automatisering en Vastgoed. In zijn vrije tijd is Casper veel aan het programmeren en hij is ervan overtuigd dat dit hem ook ten goede gaat komen in zijn nieuwe opdracht. Na een half jaar bij doen’r weet Casper nu ook beter welke kant hij op wil gaan: “richting de IT/Data-kant”.
Casper is ontzettend blij met doen’r. Wanneer we het over de ski-reis hebben begint hij te glunderen. Vanwege zijn knieblessure deed hij mee aan het niet-ski programma van Whitley. En dat beviel uitstekend. Overdag bijkomen en s’avonds de apres-ski uitspelen! Casper blijft dus graag de komende tijd bij doen’r werken. “Ik wil bij doen’r blijven werken en over een tijdje doen’r ook iets teruggeven. Bijvoorbeeld in de vorm van trainingen.”
Ik sluit mijn koffie met Casper af door te vragen hoe hij doen’r zou promoten bij potentiële nieuwe doen’rs: “dat is makkelijk, het is een informele werkgever waarbij je genoeg kansen krijgt om jezelf te ontplooien door middel van je opdracht of wel trainingen. En aan de andere kant word je beloond in de vorm van feestjes die je echt nergens anders vindt.”
Dankjewel Casper voor de gezellige koffie! Succes bij Woonzorg. En tot snel bij de borrel.
Jordy Uittenbroek
Jordy, sinds kort officieel Consultant en al jaren een echte doen'r! Momenteel zit hij op opdracht bij het Landelijke Diensten Centrum van de Rechtspraak (LDCR). Lees snel zijn verhaal!
Jordy, altijd tiptop verzorgd en met een grote glimlach op zijn gezicht, is vaak op het doen’r kantoor te vinden. Tijdens een drukke dinsdagmiddag dronk ik (Eva) een kop koffie met deze Consultant.
Het is leuk om Jordy te spreken en hem ook gelijk te feliciteren. Hij heeft vorige week namelijk promotie gekregen. Jordy mag zichzelf nu officieel Consultant noemen in plaats van Junio’r Consultant. “Daar ben ik trots op”, vertelt hij. “Hier heb ik de afgelopen jaren echt naar toegewerkt.” Maar wat houdt die promotie nou eigenlijk precies in? Het verschil zit het hem in de ‘ervaring’. Jordy werkt nu twee jaar bij ons en heeft laten zien dat hij een echte doen’r is. “Het gaat niet alleen om twee jaar ervaring, maar ook om alles wat ik gedaan heb voor en met doen’r. Of hoe we dat op z’n doen’rs zeggen: geen woorden, maar doen’r.”
"Of hoe we dat op z’n doen’rs zeggen: geen woorden maar, doen’r.”
In de twee jaar dat Jordy hier werkt, is doen’r enorm gegroeid. “Ik was de 40ste doen’r, inmiddels zijn we met 130. Toch blijft doen’r persoonlijk en een hechte club. Natuurlijk ken je de nieuwe mensen niet gelijk, maar daar is een donderdag voor.” Precies, want twee dagen na onze kop koffie hadden we een borrel in Den Haag waar maar liefst 80 doen’rs naartoe kwamen. “Dat vind ik zo leuk aan doen’r. Iedereen wordt uitgekozen op zijn/haar mentaliteit, is (of wordt) sociaal en staat altijd open voor een goed gesprek.
Wat er de afgelopen jaren ook is veranderd, is de structuur binnen doen’r. “We worden steeds meer een volwassen bedrijf, de communicatie via de doen’r app verloopt supervlot én de thuisbasis wordt groter waardoor je sneller response krijgt op vragen en opmerkingen. Of je nou net begonnen bent of er al drie jaar werkt, dat maakt hier geen verschil. Daarnaast worden er steeds meer trainingen en activiteiten georganiseerd.” Vooral de sportieve activiteiten vallen goed in de smaak bij Jordy. Hij is niet voor niets de organisator van het doen’r padeltoernooi en het wintersportweekend met alle doen’rs zal hij niet snel vergeten.
Terug naar Jordy’s rol als Consultant. Momenteel zit hij op opdracht bij het Landelijke Diensten Centrum van de Rechtspraak (LDCR). “Ik werk hier als ‘Meewerkend Coördinator Order Control. Samen met 5 teammembers zijn we het controlerende orgaan tussen inkoop en crediteuren. We zijn een taakgericht team dat elke dag standaard dezelfde processen draait. Maar daarnaast heb ik ook een verbindende rol binnen het team en coördinerende rol waarbij ik aanhaak bij grotere projecten zoals verbeterinitiatieven.” Om op hoger niveau te sparren en beslissingen te nemen zit Jordy vaak met bijvoorbeeld de Coördinator Inkoop aan tafel. “Dan denken we na over hoe processen beter kunnen en over hoe we achterstanden weg kunnen werken. Zo tof dat ik uiteindelijk gekozen ben voor deze uitdagende en afwisselende functie bij het LDCR”, zegt Jordy terwijl hij trots lacht. En terecht!
Wat Jordy een groot voordeel vindt van werken bij doen’r? “Als ik ergens tegen aanloop, kan ik altijd wel sparren met één van mijn doen’r collega’s. Ook als je iets specifieks over een bepaald onderwerp wil weten, is er altijd wel iemand die je daar meer over kan vertellen. Zo kom ik vaak tot andere en nieuwe inzichten.”
“Als ik ergens tegen aanloop, kan ik altijd wel sparren met één van mijn doen’r collega’s. Ook als je iets specifieks over een bepaald onderwerp wil weten, is er altijd wel iemand die je daar meer over kan vertellen. Zo kom ik vaak tot andere en nieuwe inzichten.”
Ik merk dat Jordy inmiddels een ervaren Consultant is. Naast bergen werk verzetten, volgt hij ook trainingen via doen’r. Jordy vertelt dat de training Consultancy vaardigheden voor hem bijvoorbeeld heel waardevol is geweest. “Hier heb ik veel geleerd over gesprekstechnieken. Ik kan nu ook veel beter luisteren. En dat zeggen ze niet alleen op werk ;-)”. Maar even zonder dollen, Jordy vindt het echt heel belangrijk om goed te luisteren, zodat mensen zich gehoord voelen. “Dat is ook mijn taak als Consultant bij het LDCR. Ik wil weten wat er speelt in mijn team, zowel op zakelijk als persoonlijk vlak, zodat ik een klankboord kan zijn en iets hogerop kan aankaarten als dat nodig is.” Dit ziet Jordy ook als de kracht van een doen’r Consultant. “Je hebt hier de juiste mentaliteit voor nodig; de doen’r mentaliteit. Je luistert goed, blijft doorvragen maar bent ook omgevingssensitief. Je weet wat er om je heen gebeurt. Je moet de inhoud begrijpen, weten op welke knoppen je moet drukken, tegen welke lastige dingen je aan kunt lopen en wat er allemaal achter de schermen speelt.”
De manier waarop Jordy alles vertelt en beschrijft, vind ik bewonderingswaardig. Hij is betrokken en heeft een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Ik eindig elk koffietje altijd met die ene lastige vraag over de toekomst. Voor veel doen’rs ligt die nog helemaal niet vast en ook Jordy heeft zijn toekomst nog niet uitgestippeld. “Er zit ergens ook nog wel een ondernemer in mij, dat wil ik graag gaan onderzoeken. Ik houd van snelheid, commercie, prikkels, economische uitdagingen en de potentiële vrijheid van ondernemerschap.” Het zou dus goed kunnen dat Jordy na zijn opdracht bij het LDCR eens een kijkje neemt in een totaal andere keuken… Gelukkig kan dat bij doen’r maar al te goed!
Jor, nogmaals gefeliciteerd met jouw promotie en laten we snel weer een balletje slaan!
Amal Harrachou
De drukke Amal heeft gelukkig nog een gaatje in haar schema. Naast haar werk in de Juridische sector is Amal ook nog fulltime student aan de Tilburg University. Hier volgt zij momenteel een Master Informatiemanagement.
De drukke Amal heeft gelukkig nog een gaatje in haar schema. Naast haar werk in de Juridische sector is Amal ook nog fulltime student aan de Tilburg University. Hier volgt zij momenteel een Master Informatiemanagement.
Haar huidige opdracht is ontzettend leuk. Tegen haar verwachtingen in is het een toegankelijke organisatie. “Ik had een omarmend gevoel toen ik binnenkwam”. De manager bij de klant is een HRM-manager. Hij vindt het belangrijk om iedereen te spreken en aan te sturen en Amal merkt dat dit de sfeer binnen het team ontzettend positief beïnvloed. Daarnaast krijgt ze veel vrijheid op haar huidige opdracht. Zo mag ze zelf haar werktijden en haar werk indelen, waardoor ze het makkelijk met haar studie kan combineren. De afgelopen twee weken waren volgepland met tentamens en heeft ze iets minder tijd gehad voor haar opdracht. Dit trekt ze de komende tijd weer recht door meer te werken.
Amal is een doen’r consultant met ervaring. Ze heeft al drie opdrachten succesvol afgerond en weet als geen ander dat het bij elke opdracht anders is. Haar eerste opdrachten waren bij de Gemeente. Bij de allereerste opdracht was het ontzettend druk en werkte ze als zijondersteuner (voor één specifieke collega) bij de afdeling externe inhuur. Na een tijd merkte Amal dat haar interesses breder waren. Samen met doen’r en haar huidige opdrachtgever ging ze op zoek naar een nieuwe opdracht. Zo ging ze, bij dezelfde afdeling, aan de slag als Assistent Recruiter. Hier hield ze zich bezig met het schrijven van vacature teksten, het maken van selecties en houden van sollicitatiegesprekken. Tijdens haar derde opdracht was ze werkzaam op de afdeling Vastgoed.
Amal vertelt over hoe zij door de jaren heen geleerd heeft dat niet elke opdracht helemaal passend of leuk kan zijn en dat het even duurt voordat je de juiste opdracht vindt. Ze geeft aan dat ze dit inmiddels wel begrijpt en inziet. “Ik merk nu wel dat je pas echt een interessante opdracht kunt hebben als je meer ervaring hebt”. Ondanks dat heeft ze veel geleerd van de opdrachten waar ze iets minder op haar plek zat en de werkzaamheden niet altijd even leuk waren.
“Ik merk nu wel dat je pas echt een interessante opdracht kunt hebben als je meer ervaring hebt”.
Op haar huidige opdracht, zit ze helemaal op haar plek. Het is een projectmatige opdracht waarbij ze duidelijk een begin- en einddoel heeft. Amal heeft een plan van aanpak hiervoor geschreven, omdat de opdracht bestaat uit verschillende fases. Als medewerker AO/IC voert zij audits uit samen met de afdeling om zo informatie voor zich te winnen. Deze informatie moet correct zijn, omdat het daarna naar de accountant gaat. Dit is een enorme uitdaging, want de afdeling heeft er weinig energie en tijd voor. Amal is er speciaal voor hun, neemt hen mee in het proces en legt uit wat het achterliggende belang is. Het werken met mensen past goed bij de sociale Amal.
Na haar studie wil ze graag bij doen’r blijven werken, maar dan fulltime. Amal heeft veel aan doen’r. Ze geeft aan dat ze altijd kan bellen en haar ei kwijt kan. Het bevalt haar dan ook goed en vindt dat doen’r dicht bij haar mensen staat. “Ik kan altijd bellen naar de directeur, dat is eigenlijk best wel bijzonder”. Levi heeft mij geholpen tijdens al mijn opdrachten, zelfs als ik ergens tegenaan liep wat eigenlijk te maken had met mijn studie. Een gesprek met Amal is fijn. Amal heeft een gun-factor, maar daarnaast ook een ontzettende drive. Ze is lief en staat tegelijkertijd haar mannetje, een fijne combinatie. Ze focust zich nu vooral op het afronden van haar studie en wil vanuit daar kijken naar een mooie nieuwe (het liefst projectmatige) opdracht. Over vijf jaar ziet ze zichzelf projecten aansturen en de leidinggevende rol op zich willen nemen.
En, wij zijn er natuurlijk van overtuigd dat Amal op de goede weg is!
Sabrina Foe A Man
Sabrina werkt al meer dan twee jaar bij doen’r en is onmisbaar binnen het bedrijf. Tijdens haar eerste project was ze werkzaam bij een gemeente en momenteel bij een luchthavenbeheerder als Project buyer.
Vanochtend heb ik (Eva) een koffietje gedronken met Sabrina. Sabrina werkt al meer dan twee jaar bij doen’r en is onmisbaar binnen het bedrijf. Tijdens haar eerste project was ze werkzaam bij een gemeente en momenteel bij een luchthavenbeheerder als Project buyer. Als ik ons gesprek moet samenvatten komt het neer op: structuur. Sabrina houdt van structuur en werkt graag in een omgeving waar deze verbetert kan worden of waar ze anderen kan helpen door middel van haar gestructureerde werkwijze. Sabrina is van origine Surinaams en heeft in Nederland gestudeerd. Ze besloot na haar studie in Nederland te blijven en vond haar plek bij doen’r. Uit ons gesprek blijkt dat Sabrina een mensen-mens is. Het contact met mensen vindt ze dan ook belangrijk en geeft haar voldoening. Blijvend in Nederland had Sabrina een aantal doelen. Hoog op haar lijstje stond het verkennen en leren kennen van de Nederlandse arbeidsmarkt en cultuur. Daarnaast wilde ze graag een netwerk opbouwen. Met haar keuze om bij doen’r aan de slag te gaan is ze dan ook zeer tevreden. In de afgelopen twee jaar heeft ze hier veel kennis opgedaan. Ze heeft geleerd dat door hard te werken en te laten zien dat je gemotiveerd bent, collega’s je vanzelf beginnen te vertrouwen. “Want, vertrouwen win je door hard te werken”. In de afgelopen jaren heeft ze te maken gehad met veel verschillende mensen en werd ze op persoonlijk gebied uitgedaagd; “Ik heb geleerd om me aan een organisatie aan te passen, maar tegelijkertijd mezelf te blijven”.
“Want, vertrouwen win je door hard te werken”
Ook heeft ze geleerd om met weerstand om te gaan. Door veel vragen te stellen, opdrachten uit jezelf op te pakken en door anderen te helpen. Uiteindelijk ga je dan deel uit maken van een hecht team en voel je de betrokkenheid. Daarnaast heeft de, door doen’r aangeboden, consultancy training haar ook ontzettend geholpen. Het kunnen volgen van (online) trainingen vindt Sabrina erg belangrijk. Zij is namelijk niet iemand die stil staat en wilt zich dolgraag blijven ontwikkelen. Sabrina kijkt terug op twee leerzame jaren. Voor haar opdrachtgever heeft ze veel kunnen betekenen, door meer te doen dan wat er van haar verwacht werd. Daarnaast weet ze naar eigen zeggen nu veel beter wat ze leuk vindt en bij welke organisatie ze zichzelf ziet werken. Op haar huidige opdracht is ze nog lang niet uitgekeken. Ze is immers net begonnen aan een nieuw project. Zo blijft ze de uitdaging voor zichzelf zoeken. Een tijd terug dacht Sabrina dat projectmatig werken haar het meeste lag. Nu merkt ze dat de stabiliteit van een team, waarmee ze kan sparren haar ook bevalt. Waar ze over twee jaar zal staan, weet Sabrina zelf ook nog niet. Maar, ze ziet zichzelf ooit nog wel een eigen onderneming starten. Bedankt voor het gezellige gesprek Sabrina!
Nadine de Hoog
Een van de nieuwe aanwinsten, dat is Nadine. Wij spraken met Nadine over haar nieuwe rol, maar ook over haar periode als consultant. Dat ze nu is aangesloten bij het Thuisbasis team, is eigenlijk heel logisch.
De backoffice groeit. Een van de nieuwe aanwinsten, dat is Nadine. Wij spraken met Nadine over haar nieuwe rol, maar ook over haar periode als consultant. Dat ze nu is aangesloten bij het Thuisbasis team, is eigenlijk heel logisch. Nadine is namelijk een echte doener in hart en nieren. Ze straalt als we praten over doen’r en geeft aan ontzettend veel zin te hebben in haar nieuwe functie. In de denkwijze van doen’r voelt ze zich thuis, ze waardeert de open houding van het bedrijf en het feit dat iedereen altijd met je meedenkt. “Ik voel me echt betrokken bij doen’r”. Na haar studie Small Business & Retail besloot ze aan de slag te gaan bij een commercieel bedrijf in Zeeland. Ondanks dat het bedrijf haar aansprak, miste ze de levendigheid van de Rotterdamse stad. In juli 2019 kwamen doen’r en Nadine met elkaar in contact en al snel trad ze in dienst als junior consultant. Toen ze startte met haar eerste project bij één van de ministeries, moest ze even wennen. Door de overstap van een commercieel bedrijf naar een ministerie zag ze een groot verschil in werkwijze. Waar ze gewend was samen een commercieel doel te behalen, werd duidelijk dat bij het ministerie medewerkers veel zelfstandiger hun werkzaamheden oppakken. Een werkwijze die Nadine niet gewend was . Ze is een echte aanpakker en geeft aan dat ze geleerd heeft om de manier waarop anderen werken te omarmen. Tegelijkertijd heeft ze ook dingen veranderd. Een meer commerciële denkwijze en het implementeren van concrete doelstellingen. Hoe ze dit gedaan heeft?! Voornamelijk door het tonen van begrip en interesse, en iemand meenemen in haar denkproces. Daarnaast vindt Nadine het belangrijk om altijd naar de mening van een ander te vragen.
“Ik voel me echt betrokken bij doen’r”.
Trots vertelt Nadine een verhaal over een collega die haar een mooi compliment gaf. “Hij vertelde dat ik een bepaalde gun-factor had”. Iets wat wij wel degelijk begrijpen, want Nadine heeft een open houding en is ontzettend enthousiast. Volgens Nadine komt dit omdat de collega zich gehoord voelde. “Van bovenaf wordt er niet altijd geluisterd en dat kan best frustrerend zijn”. Deze gun-factor en open houding is ze ook van plan te gebruiken in haar nieuwe rol als aanbodmanager. Het leuke aan doen’r zit hem in de kleine dingen en dat vindt Nadine erg belangrijk. Ze ziet het als een uitdaging om ervoor te zorgen, dat naarmate doen’r steeds meer groeit, deze kleine dingen nog steeds worden gedaan. Ook vindt ze het belangrijk om de doen’r identiteit te waarborgen. Volgens haar staan doen’rs sterk in de schoenen en zijn het ondernemende types. Nadine begon als consultant, maar de rol als aanbodmanager is haar op het lijf geschreven. Ze vindt het belangrijk dat anderen het naar hun zin hebben en zich prettig voelen. Met haar enthousiasme hoopt ze dit alles te gaan realiseren. “Tegen mij kan je alles vertellen ;)” zegt ze er lachend achteraan.
Christie Barth
Christie is sinds november 2019 bij doen’r in dienst. Inmiddels heeft ze al meerdere projecten afgerond voor de Gemeente. Ze begint hier op de afdeling Human Resources en houdt zich bezig met service en administratie op het gebied van de externe inhuur.
Deze keer deed ik samen met aanbodmanager Bianca Hardeveld een koffietje met Christie. Christie is sinds november 2019 bij doen’r in dienst. Inmiddels heeft ze al meerdere projecten afgerond voor de Gemeente. Ze begint hier op de afdeling Human Resources en houdt zich bezig met service en administratie op het gebied van de externe inhuur.
Niet veel maanden daarna wordt ze betrokken bij de COVID-19 organisatie binnen de gemeente. Ze noemt het een drukke, chaotische maar leerzame tijd. In deze periode heeft ze naar eigen zeggen leren schakelen als geen ander. Binnen de kortste keren en met een ontzettende tijdsdruk moesten Christie en haar collega’s de support vanuit het niets zelf opzetten. Ze is trots op het feit dat ze deel uitmaakte van een project met veel impact voor de samenleving.
Afgelopen december was er reden tot een proost-momentje. Christie maakte promotie tot HR Adviseur Mobiliteit Externe Inhuur. “Waar ik voorheen ondersteunende taken uitvoerde voor de adviseur, ben ik nu zelf adviseur geworden.” Ze is dan ook super blij dat ze deze stap heeft mogen maken en vertelt “als je mij twee jaar geleden had gevraagd waar ik uiteindelijk terecht zou komen dan had ik dit nooit kunnen bedenken… Grappig hoe het leven kan lopen.”
Christie moet hardop lachen als ik vraag of ze het naar haar zin heeft op haar opdracht. “Ik heb het onverwachts naar mijn zin”. Ze komt namelijk uit de Sociaal Pedagogische Hulpverlening, waar behoorlijk wat druk op haar lag. Met tegenzin ging ze dagelijks naar haar werk en was het niet waar ze gelukkig van werd. Het was tijd om het roer om te gooien en ze ging een compleet andere richting op. “Ik dacht, ik ga het gewoon doen en we zien wel hoe het uitpakt…”
Daarnaast vertelt ze ook dat ze verbaasd is over haar eigen kunnen en dat ze nooit had verwacht dat ze in deze sector zo erg tot haar recht zou komen. Ze straalt terwijl ze dit vertelt en zegt dat het haar veel energie geeft. “Ik ben benieuwd wat ik nog meer in mijn mars heb!”
“Waar ik voorheen ondersteunende taken uitvoerde voor de adviseur, ben ik nu zelf adviseur geworden”.
Het stigma wat rondom een gemeente hangt, klopt volgens Christie totaal niet. Er werken ontzettend veel verschillende en jonge mensen en het team bevalt haar harstikke goed. Christie voelt zich zowel betrokken bij de Gemeente als bij doen’r: “ik voel van beide partijen dat ik kan aankloppen als er iets is. Bovendien ben ik gewoon mezelf…”. En dat is ze ook. Ze is een super vlotte, jonge dame die in Rotterdam Noord woont, niet vies is van een feestje en alle hotspots in Rotterdam kent.
Of ze na de lockdown nog steeds alle hotspots kent, dat weet Christie niet. “Tegen de tijd dat alles weer open mag, zal er een hoop veranderd zijn. Ik hoop in ieder geval dat er niet te veel zaken aan onder door zijn gegaan. Maar binnen no-time zal ik mijn ”horeca-kaart” weer op peil hebben want die Bourgondiër in mij zal als een wervelstorm alles en overal langsgaan!”
Christie geeft aan dat het luchtige van doen’r haar erg aanspreekt. “Bij doen’r hoeft het niet zo ingewikkeld”. Ook is ze van mening dat als je je ergens voor in zet, het vanzelf goed komt. Dat fijne gevoel heeft ze al vanaf haar eerste gesprek bij doen’r. “Doen’r kijkt naar wie je bent. Ze zien iets in je, stimuleren je het om te doen en weten dat je het kunt en dat het goed komt”. Christie had dit niet verwacht met haar achtergrond. Ondanks dat ze nog niet weet waar ze over twee jaar zal staan, één ding is zeker: met Christie komt het goed.