Wij hechten veel waarde aan uw privacy, daarom informeren wij u over cookies op onze website.
In deze pop-up kunt u uw voorkeuren met betrekking tot cookies instellen. Een overzicht van alle cookies bekijkt u op onze cookies pagina. In onze privacyverklaring leest u hoe we uw persoonsgegevens verwerken.
Als u op akkoord klikt, dan geeft u toestemming op alle functionele, analyse en trackingcookies. Wij gebruiken deze gegevens voor het optimaliseren van de website. Mocht u dit niet willen, kunt u op de knop “Instellingen” klikken. Hier kunt u de cookievoorkeuren instellen.
InstellingenIk ga akkoord
Cookievoorkeuren
Wij hechten veel waarde aan uw privacy, daarom informeren wij u over cookies op onze website.
In deze pop-up kunt u uw voorkeuren met betrekking tot cookies instellen. Een overzicht van alle cookies bekijkt u op onze cookies pagina. In onze privacyverklaring leest u hoe we uw persoonsgegevens verwerken.
Ik wil alleen noodzakelijke cookies
We gebruiken alleen functionele cookies die noodzakelijk zijn om deze website goed te laten werken.
Ik wil alleen de basis cookies
We gebruiken alleen functionele en geanonimiseerde analysecookies. We meten bijvoorbeeld hoeveel bezoekersaantallen maar zien niet wie u bent.
Ik geef toestemming voor alle cookies
We gebruiken alle functionele, analyse en trackingcookies voor het optimaliseren van de website.
Nee hoor, dat valt mee 😉. doen’r is geboren in 2018. Al hebben we samen ruim 20 jaar ervaring. Ben je klaar voor een sterk verhaal met een Rotterdams tintje? Er wordt in gepleurd en gezeurd. Gedroomd en doorgestoomd. En demoraal van het verhaal? Doen is wat we doen. Daar gaan we!
Kuikentjes
Levien Marijn– de oprichters van doen’r – vertellen: “We zijn allebei ooit op de administratie gepleurd, met de boodschap:‘gaat ’t maar gewoon doen’. Kuikentjes waren we!”Maar na drie maanden buffelenmocht Marijn al de afdeling aansturen. En hij groeide uiteindelijk door naar Operationeel Directeur.
Ook Levi groeide snel door. Naar eigen zeggen heeft hij vooral veel domme dingen gezegd en gedaan: “Zo leer je het snelst! Gewoon beginnen en doen.”
In hunglansrijke detachering- en recruitmentcarrière liepen ze echter tegen steeds meer dingen aan…
Frustratie
Zoals Levi het zegt: “Binnen de detachering word je te vaak als nummer gezien. Er is continu gedoe over contracten en gezeur over (te weinig) ervaring. Frustrerend!” Dat moest anders kunnen, dachten Levi en Marijn: “Gewoon simpel. Met een focus op de persoon. En een focus op het doen.”
Waarom? Daarom!
En zo ontstond het idee voor doen’r: “We wilden starters een kans geven, ongeacht hun achtergrond. We starten simpelweg bij het begin. Laten mensen ervaring opdoen. En zorgen dat we ze goed begeleiden, zodat ze kansen kunnen pakken. En ondertussen vooral veel plezier hebben tijdens het werk en daarbuiten.”
Klinkt goed toch?Ze moesten alleen nog even starten…
Koffie doen
Levi en Marijn: “Wij kennen het belang van een groot netwerk. Zo hebben wij ook contact gehouden. Het bleek dat we allebei hetzelfde idee en dezelfde droom hadden. Dus gingen we even bijpraten met een kop koffie. Het werd tijd om onze krachten te bundelen:op 1 januari 2018 zijn we officieel gestart, op 1 februari 2018 is onze eerste doen’r geplaatst. Zo doen we dat.
En de naam dan?
Zelfs de naam is bijna tegelijk ontstaan. ‘Denkers en doeners’ bedacht Marijn. ‘Doeners’ zei Levi. Die natuurlijk ook goed nadenken over wat ze doen. Tijdens een borrel op Curaçao nog even een Rotterdamse tintje toegevoegd en BAM: doen’r!
Wat we doen? Wij detacheren slimme aanpakkers die zien en doen wat nodig is.
En toen ging het snel..
Van 1 naar 100
“De eerste doen’r startte na een maand en werkt er nog steeds. Nu zijn we in vier jaar al doorgestoomd naar ruim 100 doen’rs. Onze auto ’s zijn vernieuwd. We zijn verhuisd naar een groter kantoor met uitzicht op Centraal Station Rotterdam. En we hebben een hechte club doen’rs die van borrelen en leuke activiteiten houden. Dus dat doen we dan maar?”
Eigen app en academie
Levi en Marijn: “Ontwikkelen is enorm belangrijk voor ons. Blijven groeien, leren, uitproberen. Daarom hebben we de doen’r academie. En we blijven innoveren. Daarom hebben we de doen’r app. Daarmee optimaliseren we al het standaard werk zodat we persoonlijk kunnen blijven. En houden we contact over mooie en leuke ontwikkelingen!
Rode draad
“doen’r is gewoon simpel, zonder gedoe. Gewoon doen, niet afwachten. We selecteren niet op testen en diploma’s, maar gaan voor de echte Rotterdamse mentaliteit. Aanpakkers die het voortouw nemen en lef hebben. Je moet mensen willen helpen. Net als wij.”
En wat we ook graag doen? Borrelen, skiën, sporten, feesten, kletsen, appeltaart eten. Maar dat was misschien al duidelijk.
De doen'r thuisbasis
Levi
Deze directeur van 30 is zelf praktiserend doen’r. Hij houdt niet van ingewikkelde afspraken, wel van duidelijkheid en eerlijkheid. In de avonduren kan hij zichzelf uren verliezen in ouwe lullen muziek. Lacht hard om kattenfilmpjes waarin deze beestjes niet op hun pootjes terecht komen.
Marijn
Als econoom heeft deze directeur een stevige basis. Toch komt zijn kracht vooral uit zijn jarenlange ervaring en zijn openheid. Hij wordt daadwerkelijk blij van zijn klanten en zijn mensen. Thuis is deze man de held van zijn vrouw en kinderen. Vooral als hij na het eten midden in de kamer met hen danst.
Doreth
Officieel onze ‘Manager vraag en aanbod’, in praktijk komt dit neer op onmisbare duizendpoot en rots in de branding. Vindt stoelverwarming een van de beste technische uitvindingen. Is verslaafd aan alles met kaas en eet dit het liefst in combinatie met een goed glas wijn.
Bianca
Bianca is met haar ruim 12 jaar ervaring in de consultancy een fijne aanbodmanager. Haar motto is: een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Dit is dan ook goed hoorbaar door haar aanstekelijke lach, die regelmatig te horen is op kantoor. Ze maakt graag een heerlijke borrelplank en serveert daarbij het liefst een goede bubbel!
Nadine
Nadine, aanbodmanager bij doen'r. Ze houdt van gezelligheid en dat het liefst samen met een heerlijk glas wijn. Nadine is een spontane en bovenal enthousiaste meid. Ze struint graag door de straten van Rotterdam, om zo de leukste plekken te ontdekken!
Lisa
Lisa is de merkbewaker van doen’r! Zij bedenkt, ontwerpt en maakt alle uitingen van doen’r die je online voorbij ziet komen. Kortom: het creatieve geweten van doen’r. Daarnaast is ze dol op het ontdekken van de fijnste restaurants op de mooiste plekken en heeft altijd de nieuwste gadgets in haar bezit.
Eva
Als groeimanager houdt Eva zich bezig met het leren en ontwikkelen van de (Junio’r) Consultants. Daarnaast focust zij zich ook op de groei van doen’r als merk. Ze wil zowel in- als extern laten zien wat een leuke en onderscheidende organisatie doen’r is. Eva is mensgericht, heeft een vlotte babbel en is niet bang om op alles en iedereen af te stappen. In haar vrije tijd vind je Eva op het strand in een wetsuit, met een bontjas op het terras of met haar pantoffels op de bank.
André
André is een echte cijfervreter en daarnaast houdt hij zich ook graag bezig met de wereld naast zijn PC scherm. Hij is altijd en overal bereid mensen te helpen om zo het beste uit henzelf te halen. In de avonduren is André vaak in de sporthal te vinden om te volleyballen of volleybal-training te geven, waarbij hij daarna de wedstrijd uitgebreid bespreekt onder genot van een biertje en een bitterbal.
Désirée
Integer en bevlogen, dat is aanbodmanager Désirée. Met haar open houding is ze benaderbaar voor iedereen en biedt ze graag een luisterend oor. Maar als Rotterdamse is ze daarnaast niet bang om te zeggen wat ze voelt, ziet of vindt. Reislustig als ze is, hoort ze regelmatig van collega’s: ‘’Ga je nou alweer weg?’’. Ook is ze gek op motorrijden, duiken en hiken. En niet te vergeten, speciaalbier en ABBA.
Maurits
Sinds 2011 is Maurits werkzaam in de arbeidsbemiddeling en heeft hij vanuit verschillende rollen de branche leren kennen. Op een opdracht, een team coachen, managen en accountmanager: hij deed het allemaal. Met de Hotelschool als achtergrond komt de horeca-mentaliteit terug in zijn dagelijkse werk, maar ook voor goede gesprekken over eten en drinken. In zijn rol als vraagmanager heeft hij zijn passie gevonden.
Whitley
Whitley zorgt er als aanneme’r voor dat jij aan de slag kan bij doen’r. Opgegroeid in Zeeland, voor haar studie verhuisd naar Utrecht en nu wonend in Delft. Ze heeft groene vingers en gaat het liefst op reis naar een tropische bestemming, waarvan ze er al veel heeft gezien. Een kop soep, glas rode wijn of port met kaas: dat is waar je haar wakker voor kunt maken.
Joëlle
Joëlle is onze vrolijke aannemer. Zij zorgt ervoor dat de doen’r cultuur wordt behouden, door alleen échte doen’rs aan te nemen. Ze heeft op veel plekken in de wereld geleefd, gewerkt en gewoond. Ook is ze breed opgeleid. Tien jaar geleden stond ze namelijk nog les te geven in een gymzaal, heeft ze een studie toerisme afgerond en zo voelt ze zich nu thuis op het doen’r kantoor. Joëlle houdt van mensen (en dieren) in alle soorten en maten, sport en wijn.
De doen'r Consultants
Gijs van der Sanden
Gijs komt uit de hotelwereld. Hier heeft hij jarenlang gewerkt en diverse teams aangestuurd. Uiteindelijk koos hij er één jaar geleden toch voor, om als Junio’r Consultant aan de slag te gaan bij doen’r.
Deze week sprak ik met consultant Gijs. Sinds kort is hij werkzaam als Contractmanager bij een spoorwegbeheerder en hiervoor vervulde hij de rol van Procurement Specialist bij een grote Nederlandse multinational.
Gijs komt uit de hotelwereld. Hier heeft hij jarenlang gewerkt en diverse teams aangestuurd. Uiteindelijk koos hij er één jaar geleden toch voor, om als Junio’r Consultant aan de slag te gaan bij doen’r. De vrienden van Gijs vragen hem wel eens wat hij nu precies doet, wat hij lastig vindt uit te leggen. Daarom probeert hij aan het begrip “consultant” zelf een invulling te geven. Hij is bevlogen en neemt niet snel genoegen met… met wat eigenlijk niet?
Gijs vertelt dat hij een consultant ziet als iemand die kan bijdragen aan de bedrijfsvoering, de denkwijze van werknemers en het opleiden van hen. Hij doet dit het liefst op zijn eigen manier. “Wat voorop staat is dat ik mijzelf als consultant in wil zetten om op een nuchtere, gestructureerde en servicegerichte manier het bedrijf wil ondersteunen om een positief verschil te kunnen maken in de alledaagse werkzaamheden en procesverbeteringen adequaat door kan voeren." Waarom deze hotellerie fanaat toch aan de slag ging bij doen’r?! Gijs vertelt dat een doen’r consultant zich onderscheidt doordat hij/zij pragmatisch is en altijd nét een stap verder gaat dan de rest. Door aandacht te geven aan de inhoud van de opdracht en meer doen dan er van je gevraagd wordt.Deze mentaliteit sprak hem meteen aan. Daarnaast was hij benieuwd naar een andere wereld en vrijheid (die in zijn vorige baan nog wel eens ontbrak). Hij waardeert het zeer dat hij nu, met kerst én in het weekend vrij is en zo veel tijd met familie en vrienden kan doorbrengen.
Net zoals andere collega’s bij doen’r, werd Gijs op een opdracht geplaatst zonder dat hij (in theorie) de juiste ervaring had. Ondanks dat hadden wij voor de volle 100% vertrouwen in Gijs. Met relatief weinig ervaring, maar met een gezonde manier van denken, waren (en zijn) wij ervan overtuigd dat Gijs een verschil kon gaan maken. En dat doet hij. Hij neemt medewerkers het liefst bij de hand, focust op logica en doet alles wat hij doet met een servicegerichte houding. Op deze manier wint hij vertrouwen en neemt hij mensen mee in zijn denkwijze. Wat deze denkwijze inhoudt? Het begint altijd met ‘waarom’. Gijs legt uit dat hij altijd wil weten waarom iets goed gaat of juist niet goed gaat. “Ik laat medewerkers inzien dat ze goed moeten nadenken over de vraag: waarom?”.
Gijs haalt veel voordeel uit zijn werkverleden. Hij zoekt op een hele andere manier benadering tot het bedrijf en vertelt dat collega’s dit fijn vinden. Bij zijn eerste opdracht kwam hij binnen met een ontzettend rustige en belangstellende houding. “Eerst kennis maken en vragen stellen, zoals: waar kan ik je mee helpen of waar loop je tegenaan? Op welke manier gaan we dit proces verbeteren en wat heb je nodig om ervoor te zorgen dat het totaalplaatje duidelijk voor je is. “Ik merkte dat er in het begin veel grijs gebied voor mij was en ik veel vragen moest stellen”. Dit bleek uiteindelijk alleen maar in het voordeel van Gijs te werken, want hierdoor kwam hij achter een hoop zaken en aspecten waar hij zijn steentje bij kon dragen. Gijs vond snel zijn draai op de opdracht, door o.a. zijn manager. Van hem heeft Gijs veel geleerd. Dat zij een goede match zouden zijn, dat wist Directeur Marijn eigenlijk van moment één. Het zoeken naar de juiste match, dat kan doen’r als geen ander. Naast deze persoonlijke aanpak, waardeert Gijs ook de gezelligheid, de leeftijdsgenoten en het ruime aanbod trainingen.
We eindigen het gesprek met een vraag over de toekomst. Gijs aarzelt niet en kan eigenlijk meteen antwoord geven… Zijn passie ligt nog steeds in de hotelwereld. Maar, het liefst zou hij beide werelden willen combineren; een rol als consultant in de wereld van gastvrijheid. Op het moment is er nog genoeg voor Gijs om over te leren. Gijs zit bij doen’r op zijn plek. Hij vindt de cultuur van het bedrijf erg leuk en waardeert de ‘platheid’ van de organisatie. Daarnaast is hij erg te spreken over de waardering.
"Ik word gewaardeerd voor hetgeen wat ik doe, het wordt uitgesproken en daardoor voel je je betrokken."
De positieve Gijs is een prettige gesprekpartner. Hij durft zijn mening te geven en geeft eerlijke antwoorden. Wij zijn ervan overtuigd dat Gijs ook bij zijn nieuwe opdracht een verschil gaat maken. Met een gezonde dosis eigenwijsheid voert hij zijn opdrachten op zijn eigen manier uit. “Ik maak het verschil door mijn persoonlijke aanpak en gastgerichtheid”.
Succes de komende tijd Gijs!
Sabrina Foe A Man
Sabrina werkt al meer dan twee jaar bij doen’r en is onmisbaar binnen het bedrijf. Tijdens haar eerste project was ze werkzaam bij een gemeente en momenteel bij een luchthavenbeheerder als Project buyer.
Vanochtend heb ik (Eva) een koffietje gedronken met Sabrina. Sabrina werkt al meer dan twee jaar bij doen’r en is onmisbaar binnen het bedrijf. Tijdens haar eerste project was ze werkzaam bij een gemeente en momenteel bij een luchthavenbeheerder als Project buyer. Als ik ons gesprek moet samenvatten komt het neer op: structuur. Sabrina houdt van structuur en werkt graag in een omgeving waar deze verbetert kan worden of waar ze anderen kan helpen door middel van haar gestructureerde werkwijze. Sabrina is van origine Surinaams en heeft in Nederland gestudeerd. Ze besloot na haar studie in Nederland te blijven en vond haar plek bij doen’r. Uit ons gesprek blijkt dat Sabrina een mensen-mens is. Het contact met mensen vindt ze dan ook belangrijk en geeft haar voldoening. Blijvend in Nederland had Sabrina een aantal doelen. Hoog op haar lijstje stond het verkennen en leren kennen van de Nederlandse arbeidsmarkt en cultuur. Daarnaast wilde ze graag een netwerk opbouwen. Met haar keuze om bij doen’r aan de slag te gaan is ze dan ook zeer tevreden. In de afgelopen twee jaar heeft ze hier veel kennis opgedaan. Ze heeft geleerd dat door hard te werken en te laten zien dat je gemotiveerd bent, collega’s je vanzelf beginnen te vertrouwen. “Want, vertrouwen win je door hard te werken”. In de afgelopen jaren heeft ze te maken gehad met veel verschillende mensen en werd ze op persoonlijk gebied uitgedaagd; “Ik heb geleerd om me aan een organisatie aan te passen, maar tegelijkertijd mezelf te blijven”.
“Want, vertrouwen win je door hard te werken”
Ook heeft ze geleerd om met weerstand om te gaan. Door veel vragen te stellen, opdrachten uit jezelf op te pakken en door anderen te helpen. Uiteindelijk ga je dan deel uit maken van een hecht team en voel je de betrokkenheid. Daarnaast heeft de, door doen’r aangeboden, consultancy training haar ook ontzettend geholpen. Het kunnen volgen van (online) trainingen vindt Sabrina erg belangrijk. Zij is namelijk niet iemand die stil staat en wilt zich dolgraag blijven ontwikkelen. Sabrina kijkt terug op twee leerzame jaren. Voor haar opdrachtgever heeft ze veel kunnen betekenen, door meer te doen dan wat er van haar verwacht werd. Daarnaast weet ze naar eigen zeggen nu veel beter wat ze leuk vindt en bij welke organisatie ze zichzelf ziet werken. Op haar huidige opdracht is ze nog lang niet uitgekeken. Ze is immers net begonnen aan een nieuw project. Zo blijft ze de uitdaging voor zichzelf zoeken. Een tijd terug dacht Sabrina dat projectmatig werken haar het meeste lag. Nu merkt ze dat de stabiliteit van een team, waarmee ze kan sparren haar ook bevalt. Waar ze over twee jaar zal staan, weet Sabrina zelf ook nog niet. Maar, ze ziet zichzelf ooit nog wel een eigen onderneming starten. Bedankt voor het gezellige gesprek Sabrina!
Christie Barth
Christie is sinds november 2019 bij doen’r in dienst. Inmiddels heeft ze al meerdere projecten afgerond voor de Gemeente. Ze begint hier op de afdeling Human Resources en houdt zich bezig met service en administratie op het gebied van de externe inhuur.
Deze keer deed ik samen met aanbodmanager Bianca Hardeveld een koffietje met Christie. Christie is sinds november 2019 bij doen’r in dienst. Inmiddels heeft ze al meerdere projecten afgerond voor de Gemeente. Ze begint hier op de afdeling Human Resources en houdt zich bezig met service en administratie op het gebied van de externe inhuur.
Niet veel maanden daarna wordt ze betrokken bij de COVID-19 organisatie binnen de gemeente. Ze noemt het een drukke, chaotische maar leerzame tijd. In deze periode heeft ze naar eigen zeggen leren schakelen als geen ander. Binnen de kortste keren en met een ontzettende tijdsdruk moesten Christie en haar collega’s de support vanuit het niets zelf opzetten. Ze is trots op het feit dat ze deel uitmaakte van een project met veel impact voor de samenleving.
Afgelopen december was er reden tot een proost-momentje. Christie maakte promotie tot HR Adviseur Mobiliteit Externe Inhuur. “Waar ik voorheen ondersteunende taken uitvoerde voor de adviseur, ben ik nu zelf adviseur geworden.” Ze is dan ook super blij dat ze deze stap heeft mogen maken en vertelt “als je mij twee jaar geleden had gevraagd waar ik uiteindelijk terecht zou komen dan had ik dit nooit kunnen bedenken… Grappig hoe het leven kan lopen.”
Christie moet hardop lachen als ik vraag of ze het naar haar zin heeft op haar opdracht. “Ik heb het onverwachts naar mijn zin”. Ze komt namelijk uit de Sociaal Pedagogische Hulpverlening, waar behoorlijk wat druk op haar lag. Met tegenzin ging ze dagelijks naar haar werk en was het niet waar ze gelukkig van werd. Het was tijd om het roer om te gooien en ze ging een compleet andere richting op. “Ik dacht, ik ga het gewoon doen en we zien wel hoe het uitpakt…”
Daarnaast vertelt ze ook dat ze verbaasd is over haar eigen kunnen en dat ze nooit had verwacht dat ze in deze sector zo erg tot haar recht zou komen. Ze straalt terwijl ze dit vertelt en zegt dat het haar veel energie geeft. “Ik ben benieuwd wat ik nog meer in mijn mars heb!”
“Waar ik voorheen ondersteunende taken uitvoerde voor de adviseur, ben ik nu zelf adviseur geworden”.
Het stigma wat rondom een gemeente hangt, klopt volgens Christie totaal niet. Er werken ontzettend veel verschillende en jonge mensen en het team bevalt haar harstikke goed. Christie voelt zich zowel betrokken bij de Gemeente als bij doen’r: “ik voel van beide partijen dat ik kan aankloppen als er iets is. Bovendien ben ik gewoon mezelf…”. En dat is ze ook. Ze is een super vlotte, jonge dame die in Rotterdam Noord woont, niet vies is van een feestje en alle hotspots in Rotterdam kent.
Of ze na de lockdown nog steeds alle hotspots kent, dat weet Christie niet. “Tegen de tijd dat alles weer open mag, zal er een hoop veranderd zijn. Ik hoop in ieder geval dat er niet te veel zaken aan onder door zijn gegaan. Maar binnen no-time zal ik mijn ”horeca-kaart” weer op peil hebben want die Bourgondiër in mij zal als een wervelstorm alles en overal langsgaan!”
Christie geeft aan dat het luchtige van doen’r haar erg aanspreekt. “Bij doen’r hoeft het niet zo ingewikkeld”. Ook is ze van mening dat als je je ergens voor in zet, het vanzelf goed komt. Dat fijne gevoel heeft ze al vanaf haar eerste gesprek bij doen’r. “Doen’r kijkt naar wie je bent. Ze zien iets in je, stimuleren je het om te doen en weten dat je het kunt en dat het goed komt”. Christie had dit niet verwacht met haar achtergrond. Ondanks dat ze nog niet weet waar ze over twee jaar zal staan, één ding is zeker: met Christie komt het goed.
Nils Verhoeven
Nils komt uit Amsterdam. Ondanks dat heeft hij zijn draai gevonden binnen het Rotterdamse doen’r. Hij heeft het naar zijn zin en is enthousiast over de nieuwe collega’s die hij tot nu toe heeft mogen ontmoeten. Hij houdt van de ongedwongen sfeer bij doen’r en heeft geen moment spijt dat hij onlangs bij doen’r is gestart.
Dit keer deed ik (Eva) een koffietje met consultant Nils. Nils komt uit Amsterdam. Ondanks dat heeft hij zijn draai gevonden binnen het Rotterdamse doen’r. Hij heeft het naar zijn zin en is enthousiast over de nieuwe collega’s die hij tot nu toe heeft mogen ontmoeten. Hij houdt van de ongedwongen sfeer bij doen’r en heeft geen moment spijt dat hij onlangs bij doen’r is gestart.
Nils heeft al enige werkervaring. Hiervoor was hij werkzaam in Utrecht als adviseur en schakelde dagelijks met gemeentes en overheidsinstanties. Na een aantal goede gesprekken met onder andere Marijn, was hij overtuigd en tekende ervoor om bij doen’r aan de slag te gaan. Ondanks dat het voor hem een risico was om tijdens de coronacrisis van baan te wisselen had hij een goed gevoel bij doen’r. “Marijn gaf me het gevoel alsof ik op hem kon vertrouwen”.
Nu werkt Nils als kwaliteitsadviseur bij een gemeente. Hier werkt hij op de afdeling vastgoed en werkt hij proactief mee aan diverse projecten. Hij is een echte doen’r. Pakt taken met beide handen aan, is ontzettend leergierig en beschikt over een gezonde dosis lef. “Als je alleen op safe speelt, dan is het leven ook maar saai!” Hij voelt zich als een vis in het water op zijn nieuwe opdracht. Ondanks dat hij geen ervaring op het gebied van vastgoed had, kreeg hij via doen’r toch de kans om hier aan de slag te gaan. Hij werkt samen met ervaren collega’s en benoemt meerdere malen hoe ontzettend blij hij is dat hij elke dag weer van hen kan leren. Volgens zijn collega’s is dit wederzijds. Zijn innovatieve werkwijze en frisse jonge blik, worden erg gewaardeerd.
Nils voert interne controles uit op meerdere processen binnen de afdeling. Met een kritische blik test hij samen met zijn team of de beheersmaatregelen die eventuele risico’s zouden moeten beperken ook echt werken. Als kwaliteitsadviseur moet je kritisch zijn in alles wat je doet. Zelf geeft Nils aan dat hij privé net zo is en noemt zichzelf een beetje kieskeurig. “Ik doe het liever goed, dan dat ik settle for less”.
“Marijn gaf me het gevoel alsof ik op hem kon vertrouwen”.
Aan de start van zijn opdracht keek hij voornamelijk met collega’s mee. Veel was nieuw voor Nils en hij moest er goed induiken. Op het moment doet hij veel meer dan in eerste instantie in de opdrachtomschrijving stond “Ik vind het onwijs leuk. Ik leer weer nieuwe dingen en mensen kennen, zo kom ik misschien weer in iets totaal anders terecht”. En dat is iets wat ook doen’r kenmerkt volgens hem. Bij doen’r is er genoeg ruimte om te leren, om te groeien en om vervolgens zelf sturing te geven aan de toekomst.
Daarnaast heeft Nils ook veel contact met zijn aanbodmanager Bianca. Hij vindt het naast gezellig, ook fijn om met haar te spreken en maakt maar al te graag gebruik van haar ervaring en expertise. Samen hebben ze afgelopen week gekeken naar de werkinstructies. “Bianca kon mij de juiste weg op helpen en wist exact bij welke stappen kritische vragen gesteld moesten worden”. Nils is namelijk bezig met de controle van een proces en vond het daarom niet meer dan logisch om ook de werkinstructies op zich te nemen.
Tijdens het gesprek realiseren we ons beide dat Nils eigenlijk nog helemaal niet zo lang bij doen’r werkt. Gek, want het voelt al veel langer. Dit komt ook omdat hij elke kans aangrijpt om contact te hebben en actief betrokken is in het bedrijf. Want ja… Ook hij snakt naar een borreltje met zijn doen’r collega’s (ondanks dat, denkt hij toch wel dat Levi het er het zwaarst mee heeft). Daarnaast is Nils een aantal jaren werkzaam geweest in de horeca en dus het liefst nog zoveel mogelijk in de kroeg. Hij kent alles en iedereen in Amsterdam en omstreken. Voor doen’r een pluspunt, want hij is een fijne ambassadeur die vol lof over doen’r praat. Na het werk zoekt Nils het liefst zijn vrienden op in alle kroegen en cafés en spreekt hij af met zijn voetbalteam… Om te “voetballen” ;).
Aan het einde van het gesprek vraag ik nog even naar zijn toekomst. Ik vraag hem “en over een jaar, waar ben je dan?” Zonder blikken of blozen antwoord hij “op wintersport met doen’r?”. Mijn poging tot een laatste serieuze vraag mislukt, maar ik zie Nils over een aantal jaar wel richting het sociale domein gaan. Een richting waar hij al vaker zijn interesse over uit heeft gesproken.
Dank Nils, voor ons leuke gesprek en tot vrijdag bij de online borrel!
Nadine de Hoog
Een van de nieuwe aanwinsten, dat is Nadine. Wij spraken met Nadine over haar nieuwe rol, maar ook over haar periode als consultant. Dat ze nu is aangesloten bij het backoffice team, is eigenlijk heel logisch.
De backoffice groeit. Een van de nieuwe aanwinsten, dat is Nadine. Wij spraken met Nadine over haar nieuwe rol, maar ook over haar periode als consultant. Dat ze nu is aangesloten bij het backoffice team, is eigenlijk heel logisch. Nadine is namelijk een echte doener in hart en nieren. Ze straalt als we praten over doen’r en geeft aan ontzettend veel zin te hebben in haar nieuwe functie. In de denkwijze van doen’r voelt ze zich thuis, ze waardeert de open houding van het bedrijf en het feit dat iedereen altijd met je meedenkt. “Ik voel me echt betrokken bij doen’r”. Na haar studie Small Business & Retail besloot ze aan de slag te gaan bij een commercieel bedrijf in Zeeland. Ondanks dat het bedrijf haar aansprak, miste ze de levendigheid van de Rotterdamse stad. In juli 2019 kwamen doen’r en Nadine met elkaar in contact en al snel trad ze in dienst als junior consultant. Toen ze startte met haar eerste project bij één van de ministeries, moest ze even wennen. Door de overstap van een commercieel bedrijf naar een ministerie zag ze een groot verschil in werkwijze. Waar ze gewend was samen een commercieel doel te behalen, werd duidelijk dat bij het ministerie medewerkers veel zelfstandiger hun werkzaamheden oppakken. Een werkwijze die Nadine niet gewend was . Ze is een echte aanpakker en geeft aan dat ze geleerd heeft om de manier waarop anderen werken te omarmen. Tegelijkertijd heeft ze ook dingen veranderd. Een meer commerciële denkwijze en het implementeren van concrete doelstellingen. Hoe ze dit gedaan heeft?! Voornamelijk door het tonen van begrip en interesse, en iemand meenemen in haar denkproces. Daarnaast vindt Nadine het belangrijk om altijd naar de mening van een ander te vragen.
“Ik voel me echt betrokken bij doen’r”.
Trots vertelt Nadine een verhaal over een collega die haar een mooi compliment gaf. “Hij vertelde dat ik een bepaalde gun-factor had”. Iets wat wij wel degelijk begrijpen, want Nadine heeft een open houding en is ontzettend enthousiast. Volgens Nadine komt dit omdat de collega zich gehoord voelde. “Van bovenaf wordt er niet altijd geluisterd en dat kan best frustrerend zijn”. Deze gun-factor en open houding is ze ook van plan te gebruiken in haar nieuwe rol als aanbodmanager. Het leuke aan doen’r zit hem in de kleine dingen en dat vindt Nadine erg belangrijk. Ze ziet het als een uitdaging om ervoor te zorgen, dat naarmate doen’r steeds meer groeit, deze kleine dingen nog steeds worden gedaan. Ook vindt ze het belangrijk om de doen’r identiteit te waarborgen. Volgens haar staan doen’rs sterk in de schoenen en zijn het ondernemende types. Nadine begon als consultant, maar de rol als aanbodmanager is haar op het lijf geschreven. Ze vindt het belangrijk dat anderen het naar hun zin hebben en zich prettig voelen. Met haar enthousiasme hoopt ze dit alles te gaan realiseren. “Tegen mij kan je alles vertellen ;)” zegt ze er lachend achteraan.
Amal Harrachou
De drukke Amal heeft gelukkig nog een gaatje in haar schema. Naast haar werk in de Juridische sector is Amal ook nog fulltime student aan de Tilburg University. Hier volgt zij momenteel een Master Informatiemanagement.
De drukke Amal heeft gelukkig nog een gaatje in haar schema. Naast haar werk in de Juridische sector is Amal ook nog fulltime student aan de Tilburg University. Hier volgt zij momenteel een Master Informatiemanagement.
Haar huidige opdracht is ontzettend leuk. Tegen haar verwachtingen in is het een toegankelijke organisatie. “Ik had een omarmend gevoel toen ik binnenkwam”. De manager bij de klant is een HRM-manager. Hij vindt het belangrijk om iedereen te spreken en aan te sturen en Amal merkt dat dit de sfeer binnen het team ontzettend positief beïnvloed. Daarnaast krijgt ze veel vrijheid op haar huidige opdracht. Zo mag ze zelf haar werktijden en haar werk indelen, waardoor ze het makkelijk met haar studie kan combineren. De afgelopen twee weken waren volgepland met tentamens en heeft ze iets minder tijd gehad voor haar opdracht. Dit trekt ze de komende tijd weer recht door meer te werken.
Amal is een doen’r consultant met ervaring. Ze heeft al drie opdrachten succesvol afgerond en weet als geen ander dat het bij elke opdracht anders is. Haar eerste opdrachten waren bij de Gemeente. Bij de allereerste opdracht was het ontzettend druk en werkte ze als zijondersteuner (voor één specifieke collega) bij de afdeling externe inhuur. Na een tijd merkte Amal dat haar interesses breder waren. Samen met doen’r en haar huidige opdrachtgever ging ze op zoek naar een nieuwe opdracht. Zo ging ze, bij dezelfde afdeling, aan de slag als Assistent Recruiter. Hier hield ze zich bezig met het schrijven van vacature teksten, het maken van selecties en houden van sollicitatiegesprekken. Tijdens haar derde opdracht was ze werkzaam op de afdeling Vastgoed.
Amal vertelt over hoe zij door de jaren heen geleerd heeft dat niet elke opdracht helemaal passend of leuk kan zijn en dat het even duurt voordat je de juiste opdracht vindt. Ze geeft aan dat ze dit inmiddels wel begrijpt en inziet. “Ik merk nu wel dat je pas echt een interessante opdracht kunt hebben als je meer ervaring hebt”. Ondanks dat heeft ze veel geleerd van de opdrachten waar ze iets minder op haar plek zat en de werkzaamheden niet altijd even leuk waren.
“Ik merk nu wel dat je pas echt een interessante opdracht kunt hebben als je meer ervaring hebt”.
Op haar huidige opdracht, zit ze helemaal op haar plek. Het is een projectmatige opdracht waarbij ze duidelijk een begin- en einddoel heeft. Amal heeft een plan van aanpak hiervoor geschreven, omdat de opdracht bestaat uit verschillende fases. Als medewerker AO/IC voert zij audits uit samen met de afdeling om zo informatie voor zich te winnen. Deze informatie moet correct zijn, omdat het daarna naar de accountant gaat. Dit is een enorme uitdaging, want de afdeling heeft er weinig energie en tijd voor. Amal is er speciaal voor hun, neemt hen mee in het proces en legt uit wat het achterliggende belang is. Het werken met mensen past goed bij de sociale Amal.
Na haar studie wil ze graag bij doen’r blijven werken, maar dan fulltime. Amal heeft veel aan doen’r. Ze geeft aan dat ze altijd kan bellen en haar ei kwijt kan. Het bevalt haar dan ook goed en vindt dat doen’r dicht bij haar mensen staat. “Ik kan altijd bellen naar de directeur, dat is eigenlijk best wel bijzonder”. Levi heeft mij geholpen tijdens al mijn opdrachten, zelfs als ik ergens tegenaan liep wat eigenlijk te maken had met mijn studie. Een gesprek met Amal is fijn. Amal heeft een gun-factor, maar daarnaast ook een ontzettende drive. Ze is lief en staat tegelijkertijd haar mannetje, een fijne combinatie. Ze focust zich nu vooral op het afronden van haar studie en wil vanuit daar kijken naar een mooie nieuwe (het liefst projectmatige) opdracht. Over vijf jaar ziet ze zichzelf projecten aansturen en de leidinggevende rol op zich willen nemen.
En, wij zijn er natuurlijk van overtuigd dat Amal op de goede weg is!
Andre Bos
André werkt sinds mei 2020 bij doen’r en is hij momenteel bezig met een project voor een woningcorporatie. Als medewerker Vastgoed Administratie brengt hij naar eigen zeggen “structuur aan in de chaos”
Gisteren sprak Eva, onze vraagmanager hem. André werkt sinds mei 2020 bij doen’r en is hij momenteel bezig met een project voor een woningcorporatie. Als medewerker Vastgoed Administratie brengt hij naar eigen zeggen “structuur aan in de chaos”. Het interessante aan zijn opdracht vindt hij het analyseren van de data. Ondanks dat zijn studie gedragswetenschappen een totaal andere richting op gaat, heeft doen’r hem doen beseffen dat zijn interesses ook ergens anders liggen.
Daarnaast vindt het André fijn dat er veel verantwoordelijkheid bij zijn opdracht komt kijken, zo kan hij de opdrachtgever echt ondersteunen. Samen met twee andere doen’rs (Tom van de Avoort en Karst de Waard) is hij gestart op dit project. Met zijn drieën kunnen ze zaken ontrafelen, sparren en brainstormen over nieuwe ideeën. In overleg met de opdrachtgever hebben ze op deze manier al veel bereikt. Ook vindt hij het leuk dat hij en de andere doen’rs meer taken kunnen oppakken dan aanvankelijk in de functieomschrijving beschreven stond. Zo is hij met Tom en Karst bezig met meer gedetailleerde analyses en presenteren ze nieuwe plannen en initiatieven. Mede door zijn studie gedragswetenschappen is hij erg benieuwd hoe de opdrachtgever en zijn collega’s bij de woningcorporatie hierop gaan reageren. André heeft hier een positief gevoel over en heeft goede hoop dat de opdracht verlengd gaat worden.
“MET ZIJN DRIEËN KUNNEN ZE ZAKEN ONTRAFELEN, SPARREN EN BRAINSTORMEN OVER NIEUWE IDEEËN.
Het leuke aan doen’r vindt André de jeugdigheid van het bedrijf. Het bedrijf is in de korte tijd dat hij werkzaam is al ontzettend gegroeid. De dynamische sfeer van een startup spreekt hem aan en hij is nog steeds ontzettend blij met zijn keuze voor doen’r. Hij is daarnaast erg te spreken over de zekerheid die het bedrijf hem biedt. In de eerste maand als doen’r had hij nog geen opdracht. In die periode kon hij trainingen volgen via de online doen’r academie en heeft hij een Prince2 opleiding gedaan en behaald. Ook de backoffice heeft hij geholpen met het ontwikkelen van een dashboard voor TimeChimp (een online urenregistratie software). André weet nog niet precies waar hij zichzelf over een paar jaar ziet. Hij ziet het wel zitten om van meerdere projecten onderdeel uit te mogen maken, waarbij hij structuur aan kan brengen en leiding mag geven. Dat hij mogelijk over een paar jaar meer intern werkzaam is, sluit André niet uit. Hij vindt doen’r een mooi bedrijf en ziet er naar uit om zijn steentje bij te dragen in de ontwikkeling en groei van doen’r.