Wij hechten veel waarde aan uw privacy, daarom informeren wij u over cookies op onze website.
In deze pop-up kunt u uw voorkeuren met betrekking tot cookies instellen. Een overzicht van alle cookies bekijkt u op onze cookies pagina. In onze privacyverklaring leest u hoe we uw persoonsgegevens verwerken.
Als u op akkoord klikt, dan geeft u toestemming op alle functionele, analyse en trackingcookies. Wij gebruiken deze gegevens voor het optimaliseren van de website. Mocht u dit niet willen, kunt u op de knop “Instellingen” klikken. Hier kunt u de cookievoorkeuren instellen.
InstellingenIk ga akkoord
Cookievoorkeuren
Wij hechten veel waarde aan uw privacy, daarom informeren wij u over cookies op onze website.
In deze pop-up kunt u uw voorkeuren met betrekking tot cookies instellen. Een overzicht van alle cookies bekijkt u op onze cookies pagina. In onze privacyverklaring leest u hoe we uw persoonsgegevens verwerken.
Ik wil alleen noodzakelijke cookies
We gebruiken alleen functionele cookies die noodzakelijk zijn om deze website goed te laten werken.
Ik wil alleen de basis cookies
We gebruiken alleen functionele en geanonimiseerde analysecookies. We meten bijvoorbeeld hoeveel bezoekersaantallen maar zien niet wie u bent.
Ik geef toestemming voor alle cookies
We gebruiken alle functionele, analyse en trackingcookies voor het optimaliseren van de website.
Nee hoor, dat valt mee. 😉 doen’r is geboren in 2018. Al hebben we samen ruim 20 jaar ervaring. Ben je klaar voor een sterk verhaal met een Rotterdams tintje? Er wordt in gepleurd en gezeurd. Gedroomd en doorgestoomd. En demoraal van het verhaal? Doen is wat we doen. Daar gaan we!
Kuikentjes
Levien Marijn– de oprichters van doen’r – vertellen: “We zijn allebei ooit op de administratie gepleurd, met de boodschap:‘gaat ’t maar gewoon doen’. Kuikentjes waren we!”Maar na drie maanden buffelenmocht Marijn al de afdeling aansturen. En hij groeide uiteindelijk door naar Operationeel Directeur.
Ook Levi groeide snel door. Naar eigen zeggen heeft hij vooral veel domme dingen gezegd en gedaan: “Zo leer je het snelst! Gewoon beginnen en doen.”
In hunglansrijke detachering- en recruitmentcarrière liepen ze echter tegen steeds meer dingen aan…
Frustratie
Zoals Levi het zegt: “Binnen de detachering word je te vaak als nummer gezien. Er is continu gedoe over contracten en gezeur over (te weinig) ervaring. Frustrerend!” Dat moest anders kunnen, dachten Levi en Marijn: “Gewoon simpel. Met een focus op de persoon. En een focus op het doen.”
Waarom? Daarom!
En zo ontstond het idee voor doen’r: “We wilden starters een kans geven, ongeacht hun achtergrond. We starten simpelweg bij het begin. Laten mensen ervaring opdoen. En zorgen dat we ze goed begeleiden, zodat ze kansen kunnen pakken. En ondertussen vooral veel plezier hebben tijdens het werk en daarbuiten.”
Klinkt goed toch?Ze moesten alleen nog even starten…
Koffie doen
Levi en Marijn: “Wij kennen het belang van een groot netwerk. Zo hebben wij ook contact gehouden. Het bleek dat we allebei hetzelfde idee en dezelfde droom hadden. Dus gingen we even bijpraten met een kop koffie. Het werd tijd om onze krachten te bundelen:op 1 januari 2018 zijn we officieel gestart, op 1 februari 2018 is onze eerste doen’r geplaatst. Zo doen we dat.
En de naam dan?
Zelfs de naam is bijna tegelijk ontstaan. ‘Denkers en doeners’ bedacht Marijn. ‘Doeners’ zei Levi. Die natuurlijk ook goed nadenken over wat ze doen. Tijdens een borrel op Curaçao nog even een Rotterdamse tintje toegevoegd en BAM: doen’r!
Wat we doen? Wij detacheren slimme aanpakkers die zien en doen wat nodig is.
En toen ging het snel..
Van 1 naar 100
“De eerste doen’r startte na een maand en werkt er nog steeds. Nu zijn we in vier jaar al doorgestoomd naar ruim 100 doen’rs. Onze auto ’s zijn vernieuwd. We zijn verhuisd naar een groter kantoor met uitzicht op Centraal Station Rotterdam. En we hebben een hechte club doen’rs die van borrelen en leuke activiteiten houden. Dus dat doen we dan maar?”
Eigen app en academie
Levi en Marijn: “Ontwikkelen is enorm belangrijk voor ons. Blijven groeien, leren, uitproberen. Daarom hebben we de doen’r academie. En we blijven innoveren. Daarom hebben we de doen’r app. Daarmee optimaliseren we al het standaard werk zodat we persoonlijk kunnen blijven. En houden we contact over mooie en leuke ontwikkelingen!
Rode draad
“doen’r is gewoon simpel, zonder gedoe. Gewoon doen, niet afwachten. We selecteren niet op testen en diploma’s, maar gaan voor de echte Rotterdamse mentaliteit. Aanpakkers die het voortouw nemen en lef hebben. Je moet mensen willen helpen. Net als wij.”
En wat we ook graag doen? Borrelen, skiën, sporten, feesten, kletsen, appeltaart eten. Maar dat was misschien al duidelijk.
De doen'r thuisbasis
Levi
Deze directeur van 30 is zelf praktiserend doen’r. Hij houdt niet van ingewikkelde afspraken, wel van duidelijkheid en eerlijkheid. In de avonduren kan hij zichzelf uren verliezen in ouwe lullen muziek. Levi lacht het hardst om kattenfilmpjes waarin deze beestjes niet op hun pootjes terecht komen.
Marijn
Als econoom heeft deze directeur een stevige basis. Toch komt zijn kracht vooral uit zijn jarenlange ervaring en zijn openheid. Hij wordt daadwerkelijk blij van zijn klanten en zijn mensen. Thuis is Marijn de held van zijn vrouw en kinderen. Vooral als hij na het eten midden in de kamer met hen danst.
Doreth
Doreth is onze ‘alles-manager’, dit komt neer op een onmisbare duizendpoot en rots in de branding. Vindt stoelverwarming een van de beste technische uitvindingen. Is verslaafd aan alles met kaas en eet dit het liefst in combinatie met een goed glas wijn.
Nadine
Nadine, aanbodmanager bij doen'r. Ze houdt van gezelligheid en dat het liefst samen met een heerlijk glas wijn. Nadine is een spontane en bovenal enthousiaste meid. Ze struint graag door de straten van Rotterdam, om zo de leukste plekken te ontdekken!
Whitley
Whitley zorgt er als manager aannemen voor dat jij aan de slag kan bij doen’r. Opgegroeid in Zeeland, voor haar studie verhuisd naar Utrecht en nu wonend in Delft. Ze heeft groene vingers en gaat het liefst op reis naar een tropische bestemming, waarvan ze er al veel heeft gezien. Een kop soep, glas rode wijn of port met kaas: dat is waar je haar wakker voor kunt maken.
Maurits
Sinds 2011 is Maurits werkzaam in de arbeidsbemiddeling en heeft hij vanuit verschillende rollen de branche leren kennen. Op een opdracht, een team coachen, managen en accountmanager: hij deed het allemaal. Met de Hotelschool als achtergrond komt de horeca-mentaliteit terug in zijn dagelijkse werk, maar ook voor goede gesprekken over eten en drinken. In zijn rol als vraagmanager heeft hij zijn passie gevonden.
André
André, één van onze aanbodmanagers is een echte cijfervreter en daarnaast houdt hij zich ook graag bezig met de wereld naast zijn PC scherm. Hij is altijd en overal bereid mensen te helpen om zo het beste uit henzelf te halen. In de avonduren is André vaak in de sporthal te vinden om te volleyballen of volleybal-training te geven, waarbij hij daarna de wedstrijd uitgebreid bespreekt onder genot van een biertje en een bitterbal.
Désirée
Integer en bevlogen, dat is aanbodmanager Désirée. Met haar open houding is ze benaderbaar voor iedereen en biedt ze graag een luisterend oor. Maar als Rotterdamse is ze daarnaast niet bang om te zeggen wat ze voelt, ziet of vindt. Reislustig als ze is, hoort ze regelmatig van collega’s: ‘’Ga je nou alweer weg?’’. Ook is ze gek op motorrijden, duiken en hiken. En niet te vergeten, speciaalbier en ABBA.
Joëlle
Joëlle is onze vrolijke groeimanager. Zij zorgt ervoor dat doen’rs blijven groeien. Ze heeft op veel plekken in de wereld geleefd, gewerkt en gewoond. Ook is ze breed opgeleid. Tien jaar geleden stond ze namelijk nog les te geven in een gymzaal, heeft ze een studie toerisme afgerond en zo voelt ze zich nu thuis op het doen’r kantoor. Joëlle houdt van mensen (en dieren) in alle soorten en maten, sport en wijn.
Dominique
Dominique, onze vraagmanager komt altijd direct in actie. Hij is assertief en enorm sociaal. Hij heeft 9 jaar in het buitenland gewoond en een tijd in de luchtvaart gewerkt, waardoor hij veel verschillende mensen en culturen heeft leren kennen. Door deze ervaring weet hij onmiddellijk wie er tegenover hem zit. Dominique kan zelf moeilijk stilzitten, houdt van wielrennen (om te kijken en te doen), gaat graag op reis en legt dat ook vast in zijn vlogs. Je kan hem ‘s nachts wakker maken voor eten, want hij heeft altijd honger. Niet zo gek ook met zijn 1m90.
Rense
Rense is in zijn studententijd gestart als consultant en heeft inmiddels 15 jaar ervaring, waarvan ruim 5 jaar als manager. Hij is een loyaal persoon en zet collega’s altijd op de eerste plek. In het weekend ontpopt hij zich tot ware hobby-kok en kookt hij graag voor vrienden en familie. Daarnaast is hij vaak te vinden in een feestcafé met muziek van Hollandse glorie. Rense is onze manager aanbod en daarmee een luisterend oor voor zowel onze aanbodmanagers als (Junio’r) Consultants.
Marina
De altijd vrolijke Marina is onze marketingmanager. Met haar creativiteit en haar ervaring op marketinggebied bereikt ze (potentiële) consultants en opdrachtgevers op de net iets andere doen’r manier. De beste ideeën krijgt zij onder de douche. Ze is gevoelig voor sfeer en houdt wel van een grapje. Als haar creatieve brein niet aan hoeft te staan leest ze boeken, schildert ze of luistert ze muziek. En dat het liefst buiten.
Lara
Lara is een betrokken aannemer die altijd open staat voor een praatje. Na haar opleiding in de meertalige communicatie wilde ze graag échte gesprekken aangaan, het liefst met alles en iedereen, maar vooral met toekomstige doen’rs. Lara is altijd een aanspreekpunt geweest, zowel in haar privéleven als tijdens haar carrière. Ze is een harde werker en wanneer ze met haar kritische blik een verbeterpuntje ziet, maakt ze daar graag werk van. In haar vrije tijd drinkt ze graag een glaasje rode wijn en luistert ze het liefst naar Franstalige muziek.
Sara
Sara, begonnen als consultant bij doen'r en nu als aanbodmanager verantwoordelijk voor haar eigen team van consultants. Opgegroeid in een klein dorp, maar inmiddels woont ze al een paar jaar - naar eigen zeggen - in de mooiste stad van Nederland, Rotterdam. Hier woont ze samen met haar vriend en twee te schattige katten. Als de zon schijnt is ze op haar best en waagt ze graag een dansje op een (hardcore) festival.
Annemarije
Deze energieke, zorgzame aanbodmanager is Annemarije. Na 1,5 jaar als consultant te hebben gewerkt groeide ze door naar haar huidige functie. Dat is ook waar ze als aanbodmanager de meeste energie uithaalt: doen'rs begeleiden binnen hun groeipad. Hoewel ze van oorsprong uit Utrecht komt, voelt ze zich helemaal thuis binnen de Rotterdamse directheid. Stilzitten is niet voor haar weggelegd en daarom is ze naast werk vaak te vinden in de crossfit box, met een rugzak de wereld over aan het reizen of geniet ze 'r van om uren in de keuken te staan.
Celine
Dit is Celine, aannemer bij doen'r. "Relax, we doen allemaal maar wat joh"; zo luidt haar levensmotto. Al gaat ze als aannemer natuurlijk secuur op zoek naar de leukste doen'rs. Ze houdt van het rustige leven. Sporten? Dat doen we omdat het 'moet' en gezond is. Haar maak je gelukkig met een goed glas wijn óf een speciaal biertje. Verder is ze erg reislustig.
Babette
Dit is Babette, Executive Assistent bij doen'r (lees: ondersteuning van Levi en Marijn). In haar vrije tijd vind je haar met een borrel op het terras, de wereld over reizend of helemaal zen op haar yogamat. Je kan haar wakker maken voor gezelligheid en een Aperol Spritz en ze biedt altijd een luisterend oor. Als kind wilde ze graag actrice worden, maar dat is iets anders uitgepakt…
Amber
Amber is vraagmanager bij doen'r. Ze houdt enorm van reizen, vooral naar Azië. “Mijn droom zou zijn om ooit nog een paar jaar in Shanghai te wonen, om zo mijn Chinees weer een beetje op te krikken.” Je leest het goed; Amber spreekt een aardig woordje Chinees! Verder is ze een gezelligheidsdier. Waar uit zich dit in? Vooral in gezellig eten met vrienden. Wat dit eten precies is, maakt voor haar niet echt uit; alles moet geprobeerd worden!
Iris
Dit is Iris onze marketeer. Na haar studietijd in Utrecht en in Delft, waarbij ze veel technische kennis heeft opgedaan, besloot ze om toch een andere richting op te gaan. In haar vrije tijd staat ze vaak op en naast het hockeyveld, of loopt ze af en toe een rondje hard. Wil je haar blij maken in de winter? Neem haar dan mee op wintersport. Dat klinkt allemaal ontzettend sportief, maar een goede serie of film wordt ook altijd gewaardeerd. Mocht je dus nog een leuke aanbeveling hebben, dat hoort ze het graag!
Carmen
Dit is Carmen, een blij ei binnen het marketingteam bij doen’r. Met haar camera slentert ze door het kantoor, altijd op zoek naar het perfecte plaatje om ons verhaal te vertellen. Naast haar werk bij doen’r runt ze ook haar eigen fotografiebedrijf. In haar vrije tijd geniet ze van kleine dingen zoals bakkies doen, familie & vrienden, het strand en een Aperol Spritz. En vakanties? Daar is ze gek op! Het liefst ontsnapt ze zo vaak mogelijk aan de dagelijkse sleur. Kortom, Carmen weet wel hoe ze de juiste balans vindt tussen werk en ontspanning.
Timo
Maak kennis met Aanbodmanager Timo! Deze doorgewinterde consultant heeft in bijna vijf jaar tijd verschillende opdrachten vervuld binnen doen’r. Imiddels vond hij het hoog tijd om zich bij onze thuisbasis aan te sluiten. Met zijn meelevendheid en enthousiasme begeleidt hij nu zijn eigen team van (Junio'r) Consultants. Timo houdt erg van reizen en avontuur, zo heeft hij o.a. samen met zijn vader de Atlantische oceaan overgestoken met een zeilboot… En dat in maar liefst 26 dagen!
Jordy
Dit is Jordy! Jordy gaat al een tijdje mee. Zo’n 4 jaar geleden is hij gestart als Junio’r Consultant en sinds 2023 is hij Vraagmanager. Hij zorgt ervoor dat doen’rs toffe opdrachten kunnen doen binnen de publieke sector. Nodig hem vooral uit voor een potje padel als je extra handjes kunt gebruiken of graag aan de slag wil binnen de overheid.
Coco
Ontmoet Coco! Deze vraagmanager staat de hele dag aan. Haar drijfveer? Bij dragen aan de groei van nieuwe consultants door toffe opdrachten te scoren! Sommige mensen vinden het vervelend als de dag met ze gaat lopen, maarCocowordt hier stiekem best gelukkig van. Nóg gelukkiger wordt ze van zonnige bestemmingen, drankjes op het terras en nieuwe culinaire ervaringen. Dit noemt ze zelf de ingrediënten van haar recept voor geluk.
Op de koffie met...
Cas van Vuure
Dit is Cas. In zijn vrije tijd doet hij het liefst iets gezelligs met vrienden. Naast dat hij graag op het terras zit, volgt hij af en toe ook een lesje roeien of boksen, en traint hij voor de marathon.
Cas heeft leren ‘leren’ zoals hij dat zelf mooi zegt. Hij is begonnen op de MBO hotelschool, doorgestroomd naar het HBO en nu aan de VU aan de slag met de master Beleid Communicatie en Organisatie. “Ik vind het gewoon echt leuk om nieuwe dingen te leren en mezelf uit te dagen. Ik wil laten zien dat ik het kan.” Lekkere mindset Cas!
We spraken deze doorzett’r over zijn start bij doen’r en hoe hij na zijn leidinggevende functie in de horeca toch weer bij het begin moest beginnen om zijn droom na te jagen, namelijk: “Werken bij 1 van de Big Fours.”
Sinds 3 maanden een doen’r Door zijn HBO eindstage (waarvoor hij adviezen schreef voor startende ondernemers) is hij 2 jaar geleden in Amsterdam terechtgekomen en daar ook gebleven. Hij werkt nu 32 uur per week bij doen’r. Op zijn ‘vrije’ dag is hij bezig met zijn studie Beleid Communicatie en Organisatie. “Je leert beleid schrijven en implementeren. Je stelt jezelf de vraag wat bij de één wel werkt en bij de ander niet, en waarom. Daarom is het ook super waardevol om als consultant aan het werk te zijn bij verschillende organisaties.”
“Mijn doel is om later bij 1 van de Big Fours te werken. Ik wil dat gewoon een paar jaar meegemaakt hebben. Ik denk dat het een harde wereld is met een bepaalde manier van werken, die denk ik best zwaar is. Toch trekt het mij. Ik vind het namelijk leuk om onder druk hard te werken.”
Van alle startersbanen die je kon kiezen, waarom doen’r? Cas komt uit de horeca waar hij een leidinggevende functie had. Hij wil het liefst zoveel mogelijk uiteenlopende opdrachten doen om ervaring op te doen in het kantoorleven. Hij zocht een advies gerichte baan, die aansloot bij zijn studie.
Vooral de verschillende opdrachten spraken hem aan. “Het lijkt me goed om eerst eens op de werkvloer aan de slag te gaan: Wat gebeurt er nou echt, en hoe gaat het allemaal in zijn werk? En vooral: wat kan ik hiervan leren?”
Dat is wel weer even wat anders; van direct mensen aansturen op de horecavloer naar het kantoorleven… “Zeker, het is nu weer onderaan beginnen en gewoon doen. Ik vind dat ook wel even lekker voor naast mijn studie. Ik wist zeker dat ik deze studie wilde volgen, en voelde al snel aan dat dat niet te combineren was met horecawerk.”
Cas op opdracht “Ik zit nu op opdracht bij het Openbaar Ministerie. Daar werk ik in het klantcontactcentrum van de crediteuren afdeling.” Cas is het eerste contactpunt, hij zorgt dat de klant bij de juiste afdeling terecht komt. “Het is was wel even wennen voor mij om financieel werk te doen. In plaats van een actieve baan in de horeca zit ik nu een stuk meer achter de computer.” Zijn collega’s en de kansen die hij krijgt om meer werk op te pakken, maken het leuk voor hem.
Wat doet deze altijd gezellige doen’r aan groei en ontwikkeling? De (bijna) altijd lachende Cas is regelmatig te vinden op het doen’r kantoor: “Altijd als ik hier kom, is het gewoon gezellig, ongeacht wie er die dag aanwezig is! Ik heb leuke gesprekken en daarom kom ik hier graag.” Wij zien Cas ook graag, een echte sfeermaker die wel houdt van een beetje zelfspot!
Omdat hij nog helemaal geen financiële ervaring had, is hij de training P2P Proces gaan volgen. “Dit is het volledige proces van inkoopaanvraag tot betaling en alles wat daar tussenin zit. Dit leek allemaal heel groot en moeilijk en ik begreep er in eerste instantie niks van. Uiteindelijk was het een leuke en interactieve training. Op opdracht werkte ik er al een beetje mee, dus ik kon meteen reflecteren over met welk deel van het proces ik bezig was. Dit maakte het meteen duidelijk en makkelijk."
Nog tips aan starters? “Ga het gewoon doen, ook al is het heel cliché. Ik denk dat je er niet te moeilijk over na moet denken. Net als het P2P Proces; mensen praten er veel over, en het is heel groot en klinkt ingewikkeld, maar uiteindelijk kun je dat gewoon!”
Anne Spee
Sinds maart 2022 een echte doen’r! Anne zit op haar tweede opdracht en heeft onlangs promotie gemaakt van Junior Consultant naar Consultant. Ze ontwikkelt zich in rap tempo. Goed moment dus om stil te staan bij deze groei en jou als lezer hierin mee te nemen…
Ik werk als projectondersteuner bij Agenda Natuurinclusief. Agenda Natuurinclusief richt zich op het natuurherstel en -versterking buiten de natuurgebieden, met een natuurinclusieve Nederlandse samenleving in 2050 als einddoel (voor meer info www.agendanatuurinclusief.nl). Een programmabureau regisseert en faciliteert de uitvoering en ontwikkeling van Agenda Natuurinclusief voor 10 verschillende domeinen (zoals Bouw, Water, Onderwijs, etc.). Als projectondersteuner zet ik mij in voor de domeinen van de Agenda. Domeintrekkers ondersteun ik met verschillende taken, zoals het organiseren van evenementen, het geven van advies, het beoordelen van teksten en het helpen visualiseren. Hierdoor kunnen zij zich richten op hun primaire werkzaamheden voor hun specifieke domein. Daarnaast voer ik eigen initiatieven uit binnen het programmabureau, waaronder het visualiseren van een interdepartementaal netwerk en het uitwerken van processen.
Om je een beeld te geven.. In juni 2023 heb ik een bijdrage mogen leveren aan een event van mijn werk: Natuurinclusief Top 2023. In de ochtend vonden er domein specifieke sessies plaats. Hierbij zaten domeintrekkers samen met hun kernteams bijeen om de acties voor Agenda 2.0 te bespreken of concretiseren. Mijn bijdrage was het verwerken van de wensen en behoeften van de domeintrekkers voor deze ochtendsessies. Ik zorgde er onder andere voor dat elke sessie in de juiste ruimte plaatsvond, dat alles naar wens was en de sessies zo goed mogelijk verliepen. Ook was ik voor alle domeintrekkers het aanspreekpunt voor alle zaken die geregeld moesten worden voor de Natuurinclusief Top. Daarnaast heb ik meegedacht met de puzzel voor het middagprogramma, waar we een divers aanbod van lezingen en workshops hadden. Tot slot heb ik op de dag zelf vooral genoten van de enorme positieve energie!
Je bent nu gepromoveerd naar Consultant. Wat heeft daar aan bijgedragen? Allereerst heeft mijn positieve instelling ervoor gezorgd dat ik veel uitdagingen heb aangepakt. Door uitdagingen die ik bijvoorbeeld tijdens mijn eerste opdracht bij een Nederlands bank tegenkwam om te buigen naar leerpunten, ontwikkelde ik mijzelf en groeide ik verder. Daarnaast probeer ik altijd proactief te handelen. Zelf kijken waar het beter kan, dit uitwerken en een goed voorstel doen. Binnen doen’r heb ik ook vanaf het begin naar verbetermogelijkheden gezocht. Ik blijf kritisch en probeer doen’r en de organisatie achter mijn opdracht(en) een stukje beter te maken. Mijn persoonlijke en professionele ontwikkeling heeft er naar mijn idee voor gezorgd dat ik ben gepromoveerd.
Wat doe je op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en groei? Ik heb ten eerste veel trainingen en cursussen binnen doen’r gevolgd. Van het leren van gesprekstechnieken bij een vierdaagse training consultancy vaardigheden, tot het volgen van trainingen als Presenteren, Schriftelijke adviesvaardigheden en Timemanagement. Ook heb ik mijn Yellow Belt (Lean Six Sigma) gehaald. De kennis die ik tijdens de trainingen op doe, zet ik nu praktisch in tijdens mijn werk.
Daarnaast besteed ik meerdere keren per jaar aandacht aan mijn persoonlijke doelen. Dit proces bespreek ik samen met mijn persoonlijke aanbodmanager. Hij zorgt ervoor dat ik scherp blijf en mezelf blijf uitdagen.
Tot slot leer ik op mijn huidige opdracht erg veel. Door proactief meer werkzaamheden op te pakken, leer ik steeds meer van verschillende processen, van transitie denken en inhoudelijk over het thema natuurinclusief. Omdat ik zelf een passie heb voor de natuur, voel ik veel intrinsieke motivatie om hier hard voor te werken en mijzelf in de kennis onder te dompelen en mijzelf dus te ontwikkelen.
Heb je nog tips voor (startende) Junior Consultants? Grijp kansen met beide handen aan! Vanuit doen’r worden veel mogelijkheden geboden om jezelf te ontwikkelen. Interne trainingen, externe trainingen, gezellige borrelavonden waar je kan sparren met andere doen’rs en nog veel meer. Ook is je aanbodmanager er voor je om je bij je persoonlijke ontwikkeling te begeleiden. Daarnaast krijg je via doen’r de kans om een kijkje te nemen in verschillende sectoren door een ruim aanbod aan opdrachten. Mijn advies is dus; grijp al die kansen aan om jezelf te blijven ontwikkelen! Het is bij doen’r ook nog eens heel gezellig, dus ik zou lekker elke week een keer op het kantoor komen werken om zo je doen’r collega’s beter te leren kennen (en met mij een kop thee te drinken).
Annemarije Manshanden
Het is dat Annemarije niet tegen bloed kan, anders was Nederland een gepassioneerd dokter rijker. Een gemis voor de zorg, maar een cadeau voor doen’r! Haar levensmotto? ‘Work hard, play hard’! En dat herkennen wij wel bij deze slimme, hardwerkende en gezellige consultant.
Ze is een echt gezelschapsmens en wordt blij van alle doen’rs op kantoor. Dat gevoel is wederzijds ;). In haar vrije tijd is deze 26-jarige doen’r in de keuken te vinden en doet ze aan crossfit. Naast zware barbells, tilt zij ook haar opdrachten naar een hoger niveau, waardoor zij onlangs is gepromoveerd van Junior Consultant naar Consultant🎉. We spraken Annemarije over haar over reis binnen doen’r en over de reis die ze niet heeft kunnen maken door corona. Gelukkig leverde dit haar uiteindelijk wel een mooie opdracht op.
Bij het begin beginnen…
Als net afgestudeerde moest ze haar Utrechtse studentenhuis verlaten en trok ze in bij haar vriend in Den Haag. Na wat zoekwerk naar een baan in de regio, kwam ze via Magnet.me bij doen’r uit. Niet helemaal zoals ze het zich had voorgesteld… Ze was maar al te graag op wereldreis gegaan, maar daar stak corona een stokje voor. Uiteindelijk heeft Annemarije haar verre reis ingeruild voor vier heerlijke weken in Portugal. Daar kon ze zorgeloos genieten. “Dat ik van doen’r de kans kreeg om later te beginnen was zo fijn! De zekerheid dat ik een baan had als ik terug zou komen, gaf veel rust.”
“doen’r is een goede plek om te ontdekken wat ik echt leuk vind”
Van alle startersbanen die je kon kiezen, waarom doen’r? “Het is een jonge en dynamische omgeving. Daarnaast was ik net afgestudeerd en wist ik niet precies wat ik wilde. Ik heb mijn WO-studie afgerond met een master communicatie beleid en management en een bachelor sociale psychologie, dat is heel breed. Ik dacht: doen’r is een goede plek om te gaan ontdekken wat ik nou echt leuk vind en wat niet.”
En ontdekken, dat doet ze! Als een echte avonturier is ze in oktober 2021 haar eerste opdracht binnengestapt. Haar missie: het corona crisisteam versterken bij Zorgcontinuïteit. Dit team bestond uit de GGD, artsen en beleidsadviseurs. Annemarije was daar projectmedewerker waarbinnen ze adviezen opstelde en prognoses maakte, een opdracht met uitdagende omstandigheden.
Crisis! Maar niet voor Annemarije🆘 In die tijd was thuiswerken de norm, ze had geen idee wat ze moest doen en haar team had ze één keer gezien. Met maar een paar dagen overdracht, terwijl de coronacijfers flink opliepen, werd Annemarije in het diepe gegooid. “En toen ben ik gewoon gaan zwemmen. Dan vind ik ook echt mijn kracht! Geef mij vertrouwen en een paar kaders en ik doe het gewoon. Ik word daar echt blij van! Ik ben daar ook heel trots op, dat ik een manier heb gevonden om de opdracht snel eigen te maken en daarin successen te boeken. Collega’s kwamen naar mij met vragen, in plaats van andersom.” Annemarije straalt als ze over deze opdracht vertelt: “Ik ga zo lekker als er druk op de ketel staat.” En die druk was er vaak binnen het crisisteam.
Ontdekken wat goed én minder goed bij me past Minder druk staat er op de ketel binnen de opdracht die ze nu heeft, waar ze meewerkt binnen de vastgoedafdeling van de Gemeente Rotterdam. “Dit is veel computer en data werk. Heel leerzaam en ik kan er veel kennis en ervaring opdoen. Ik merk dat ik meer in mijn kracht sta binnen een sociale opdracht met mensen. Wat ik vooral waardevol vind, is dat ik aan het ontdekken ben wat goed én minder goed bij me past. Dat is natuurlijk ook precies de reden dat ik 1,5 jaar geleden bij doen’r ben gestart als Junior Consultant, om juist daar achter te komen.”
Na twee opdrachten weet Annemarije dat ze zich bij de volgende opdracht meer wil focussen op haar sterke punten: buiten de kaders denken en de leiding nemen. “Ik heb bestuurlijke ervaring, waardoor ik communicatief sterk ben.” Ze is goed in plannen (en zich eraan houden) en dat geeft anderen ook weer houvast.
In de toekomst hoopt ze ooit een managementfunctie in de zorg te hebben. Haar kracht ligt bij het meekrijgen van mensen en het verder denken. “In de zorg kan je gewoon echt iets betekenen voor de ander.”
“Als je merkt dat je verantwoordelijkheid krijgt: pak het! Laat anderen zien wat je kan!”
Als ik je een tip mag geven… Annemarije, 1,5 jaar geleden binnengestapt als Junior Consultant, gepromoveerd naar Consultant en nu in haar functie als aanbodmanager – welke tips wil je meegeven aan je startende collega’s? “Sta overal voor open! Soms moet je iets doen om erachter te komen of je het leuk vindt. Een opdracht kan ook ineens een andere wending krijgen, grijp daarin je kans! Als je merkt dat je verantwoordelijkheid krijgt: pak het! Laat anderen zien wat je kan!”
Volgens Annemarije doet leren ook gewoon pijn. “Je leert buiten je comfortzone, je gaat iets doen wat je nog niet helemaal beheerst. En daarom ben je aan het leren. Dat kan soms een pijnlijk proces zijn. Maar achteraf denk je: “Nice, dat heb ik toch maar mooi gedaan!”
Bedankt voor de koffie!☕ Zie je Annemarije een keer voorbijlopen? Wees niet bang om een praatje met haar te maken, want daar is ze altijd voor in. Je krijgt haar makkelijk aan het lachen, want volgens haarzelf is ze nogal makkelijk publiek. Vooral met een scherpe woordgrap is ze snel te vermaken. Nou, nog één laatste vraag dan: “Drink jij je koffie expres zo of drink je hem verkeerd?”
Lara Boot
We spraken met Lara, een toegewijde professional met een achtergrond in meertalige bedrijfscommunicatie. Ze heeft haar weg gevonden in het herkennen en inzetten van talent en weet daarbij haar taalkennis optimaal te benutten, door onder andere consultants te trainen om nóg beter te worden in taal en schriftelijke communicatie.
Een inspirerend voorbeeld van hoe je vanuit je eigen passie een bijdrage kunt leveren aan organisatiedoelen en de persoonlijke groei en ontwikkeling van anderen.
Een multitalent uit de Hoeksche Waard Lara, opgegroeid in de Hoeksche Waard, koos ervoor om haar passie voor talen na te streven door eerst een taalcursus te volgen in Nice en daarna te studeren aan de universiteit van Antwerpen. Hier behaalde ze haar diploma’s in Franse en Duitse Taal-en Letterkunde en in Meertalige Bedrijfscommunicatie. Zo spreekt ze Frans, Duits (ze spreekt een beetje Frans, Duits, Frans, Hé Frans Duijts,? 🎵), Engels én Nederlands. Ze heeft nog enige tijd in Antwerpen gewerkt, voordat ze besloot terug te keren naar Nederland.
Een onverwachte wending Eenmaal terug in Nederland solliciteerde Lara bij doen’r als consultant. Na twee gesprekken kreeg ze een onverwacht aanbod. "We zoeken ook een recruiter," zei Whitley, en zo begon Lara's avontuur in de wereld van werving. Lara, enthousiast over deze kans, legt uit: "Ik ben dol op mijn werk. doen’r is een geweldig bedrijf om voor te werken. Ik heb de hele dag contact met mensen, en dat geeft me enorm veel energie. We zetten echt in op een mensgerichte aanpak, iets waar ik volledig achter kan staan."
Wat doet een aannem’r? Lara heeft een breed scala aan verantwoordelijkheden. Ze neemt contact op met kandidaten die solliciteren, voert eerste en tweede gesprekken en leidt hen door het aanneemproces🤝. Ze zorgt ervoor dat nieuwe medewerkers toegang krijgen tot de benodigde tools, zoals bijvoorbeeld een persoonlijk Easy CV-account. En bovendien onderhoudt ze relaties met externe partners en reageert ze op reacties die binnenkomen via websites zoals Magnet.me.
En wat doet een doen’r? Inspelen op kansen! Doen wat je leuk vindt, en je eigen kennis en ervaring delen zodat een ander daar weer van leert. Lara besloot haar kennis ook te delen en ontwikkelde een taaltraining voor doen’rs. "Ik heb eerst gekeken naar veelvoorkomende uitdagingen in geschreven communicatie, vooral hier binnen doen’r," zegt ze. "Daaruit ontstonden de kernonderwerpen van de training."
Theorie, praktijk en tips De training omvat theoretische aspecten en praktische voorbeelden, inclusief tips voor het vermijden van veelvoorkomende taalfouten, zoals dt-fouten bijvoorbeeld. Lara benadrukt het belang van positieve ✅ formuleringen en actief schrijven. Ook focust ze op consistentie in teksten, bijvoorbeeld binnen opsommingen, of bij het gebruik van de juiste aanspreekvormen. Tegen het einde van de training ontvingen doen’rs feedback van een andere doen’r op een zelfgeschreven mail op basis van de behandelde stof.
Lara hoopt dat haar collega's met de training hun al uitstekende communicatieve vaardigheden naar een nog hoger niveau kunnen tillen. Ze benadrukt het belang van positief taalgebruik: "Het is essentieel om mensen een warm gevoel te geven in je communicatie. Dit zorgt voor vertrouwen."
Waar krijg jij nou echt taalnachtmerries van? “Gebrek aan consistentie! Vooral in cv’s! Bijvoorbeeld in een opsomming, waar de ene keer een bijwoord wordt gebruikt en dan weer een werkwoord, dat valt mij meteen op.”
Ze gaat helemaal slecht op dt- fouten en benadrukt het belang van kort en bondig schrijven, in jip-en-janneketaal. "Gebruik geen moeilijke woorden als het niet nodig is en bedenk altijd wat het doel van je tekst is. Hou daarbij vooral goed rekening met je doelgroep."
P.S. Expres wat foutjes in deze tekst gelaten, zodat Lara deze eruit kon halen voordat het online kwam. Je moet zo’n mooi talent voor taal natuurlijk wel voeden😉
P.P.S. Lara was bijzonder blij met dit beetje extra werk 😇