Bakkie doen'r met Malissa
Dit is Malissa; kersverse moeder, voormalige officemedewerker en nu (weer) consultant. In deze blog vertelt ze over haar reis binnen doen’r. Lees snel verder!
Kun je wat over jezelf vertellen?
Kun je wat over jezelf vertellen?
Zeker! Mijn naam is Malissa, ik ben 29 jaar en woon samen met mijn vriend en onze éénjarige dochter Naliya in Rijswijk. Oorspronkelijk kom ik uit Apeldoorn, maar voor mijn studie Media Entertainment Management ben ik destijds naar Den Haag verhuisd. Op termijn willen we graag weer terug richting Apeldoorn, om de rust en het groen op te zoeken – iets wat hier in de stad toch wat lastiger te vinden is. 😉 In mijn vrije tijd ben ik graag met mijn familie; ik kook regelmatig voor ze en we gaan er graag samen op uit. Daarnaast hou ik van reizen. Afgelopen december hebben we een reis gemaakt naar Thailand, en in september gaan we voor een paar weken naar mijn schoonfamilie in Cuba.
Hoe en wanneer ben je bij doen’r terechtgekomen?
In oktober 2022 ben ik bij doen’r gestart. Ik ben hier terechtgekomen via Nick Bloem, een andere consultant die gelukkig nog steeds onderdeel uitmaakt van het team. Ik was in het begin best sceptisch over detacheringsbureaus, omdat ik eerder via een bureau een traineeship volgde en daar helaas met een boete ben vertrokken toen ik vroegtijdig stopte (tijdens de coronatijd). Gelukkig heeft doen’r mijn vertrouwen hersteld. Ik werk hier nog steeds met veel plezier en volg ook met enthousiasme de trainingen.
Hoe heb je jouw eerste opdracht(en) ervaren?
Mijn eerste opdracht was bij de crediteurenafdeling van de IND. Achteraf gezien was dit een enorm leerzame periode. Eerlijk gezegd had ik nooit aan een financiële opdracht gedacht, omdat ik me daar totaal niet in thuis voelde. De eerste drie maanden waren dan ook best pittig – ik had moeite om mijn draai te vinden. Maar dankzij de steun en motivatie van Nadine ben ik erdoorheen gekomen, en uiteindelijk heb ik daar ruim een jaar met plezier gewerkt.
Ik ontdekte dat ik meer in mijn mars heb dan ik dacht, en kreeg ook de ruimte om mijn eigen invulling aan de rol te geven. Drie jaar geleden had ik nooit verwacht dit te zeggen, maar ik zou nu zelfs openstaan voor een nieuwe functie in finance! 💪
Je bent ook officemedewerker geweest. Hoe was het om die stap te maken?
Klopt! Ik kreeg toen de kans om intern als officemedewerker te starten. In totaal heb ik dat ongeveer een jaar gedaan – een half jaar in het oude kantoor voordat ik met zwangerschapsverlof ging, en daarna nog een half jaar in het nieuwe kantoor. Het was heel leuk om te zien hoe doen’r is gegroeid. Het oude kantoor was klein en zat gauw vol. Nu is er meer ruimte, en een andere manier van betrokkenheid.
Wat ik erg leuk vond aan deze rol, is dat ik het werk van de andere kant kon ervaren. Omdat ik zelf als consultant had gewerkt en veel collega’s kende, wist ik goed wat er speelde en wat er nodig was. Dat kon ik meenemen in de inrichting en ondersteuning vanuit kantoor. Dit heeft me veel nieuwe inzichten gegeven.
Hoe combineer je dit werk met je moederschap?
Het combineren van werk en moederschap vond ik in het begin erg lastig. Niet alleen wordt er een baby geboren, maar ook een moeder — en alles is nieuw. Ik moest mezelf opnieuw leren kennen en ontdekken hoe ik met deze nieuwe rol om moest gaan.
De combinatie van werk en thuis is soms behoorlijk pittig, want ouder zijn is – naast je baan – eigenlijk ook een fulltime job. Wat ik in deze periode vooral heb geleerd, is hoe belangrijk het is om jezelf niet te vergeten en bewust tijd voor jezelf vrij te maken.
Gelukkig biedt doen’r trainingen, borrels en evenementen aan, wat mij de kans geeft om naast moeder ook weer even gewoon mezelf te zijn. Ook helpt het om het gesprek aan te gaan met je Aanbodmanager. Zo is hij of zij altijd op de hoogte van je situatie, zeker als het even wat minder gaat of wanneer slapeloze nachten je parten spelen. 😉
Waarom ben je weer teruggegaan naar de rol van consultant?
Ik merk dat ik het fijn vind om in mijn eigen ‘bubbel’ te kunnen werken – echt de focus op taken leggen en lekker meters maken. Als officemedewerker komt er natuurlijk veel meer op je af: je bent veel aan het schakelen en vaak bezig met organiseren en regelen. Dat vond ik in het begin leuk, maar op een gegeven moment miste ik de inhoudelijke uitdaging. Ik verlangde weer naar de dynamiek van opdrachten bij klanten, en het gevoel van structuur en zelfstandigheid dat ik als consultant had ervaren.
Wat zijn de meest waardevolle ontwikkelingen die je bij doen’r hebt doorgemaakt?
De belangrijkste les die ik heb geleerd is: vertrouw op het proces. Bij doen’r draait het echt om persoonlijke ontwikkeling en groei, en de Aanbodmanagers zetten zich daar ook volledig voor in. Mijn grootste groei zit in zelfinzicht en geduld. Er zijn momenten geweest waarop ik twijfelde – "Waarom doe ik dit eigenlijk? Vind ik dit wel leuk?" – maar juist die momenten hebben me verder geholpen. Elk stapje is waardevol en tenslotte moet je ergens beginnen.
Welke trainingen sprongen er voor jou uit?
Alle trainingen bij doen’r vind ik waardevol, vooral omdat de trainers ruimte geven om situaties uit je eigen opdracht te bespreken en hiermee aan de slag te gaan tijdens de sessies. Een training die me echt is bijgebleven, is Stressmanagement. Mijn hoofd draait vaak op volle toeren en het lukt me soms lastig om de ‘uit-knop’ te vinden. Tijdens deze training kreeg ik praktische tips die ik niet alleen op het werk, maar ook privé goed kan toepassen. Ook trainingen als Excel, Timemanagement en de Introductie in Consultancy vond ik erg nuttig. Ze sluiten goed aan bij de praktijk en helpen je om je werk als consultant nog beter te doen.
Welk doel zou je nu binnen doen’r willen behalen?
Ik wil mezelf verder ontwikkelen als consultant en me specialiseren in administratie, specifiek op het gebied van inkoop. Ik heb gemerkt dat administratie echt bij me past – ik werk nauwkeurig, gestructureerd en haal er voldoening uit. Inkoop is daarin een richting die me aanspreekt en waar ik me graag verder in wil verdiepen. Gelukkig zijn de Vraagmanagers altijd actief bezig met zoeken en weet ik dat doen’r deze mogelijkheid ook kan bieden.
Heb je nog tips voor andere doen’rs?
Zeker! Vertrouw op het proces. Blijf in gesprek met je Aanbodmanager en collega’s, en wees nieuwsgierig. Niet elke opdracht zal perfect aansluiten, maar juist daar liggen vaak de grootste lessen. Probeer positief te blijven en zie elke uitdaging als een kans om te groeien. 🚀
Dit vind je missschien ook wel interessant?

Netwerken als junior: hoe doen’r je dat?
Een netwerk opbouwen is erg belangrijk, maar hoe pak je het aan als je net gestart bent met werken? In deze blog geven we je een aantal tips!
Lees meer
Bakkie doen'r met Jeroen
Jeroen is al vier jaar bij doen’r in dienst en heeft in die tijd gewerkt aan opdrachten bij onder andere DJI, Rituals en de politie. In dit interview vertelt hij hoe hij kansen creëert, groeit in zijn werk, en waarom juist zijn huidige opdracht de meeste voldoening geeft.
Lees meer
Bakkie doen'r met Lianne
Vandaag spraken we Lianne, die pas een half jaar in dienst is. Ze laat keer op keer zien dat ze een geboren consultant is. Wil je weten waar dat ‘m in zit? Je leest het hier!
Lees meer