Op de koffie met: Bob
Soms moet je een omweg maken om te ontdekken waar je écht thuishoort. Bob kwam via verschillende stappen bij doen'r terecht. Al was dat niet meteen liefde op het eerste gezicht... Gelukkig stond de deur nog open, en kreeg hij een tweede kans die veel beter uitpakte. Van procesverbeteringen tot een optreden in het Luxor: dit is het verhaal van Bob.



In een ver verleden woonde ik in Gelderland. Ik ben begonnen met de mavo, en daarna doorgestroomd naar de havo. Na een tussenjaar, waarin ik 40+ uren werkte, ben ik in Arnhem gestart met hbo International Business. In 2021 was ik officieel afgestudeerd!
Hoe ben je bij doen’r terechtgekomen?
Ja… dit is een beetje een gênant verhaal. 🫣
Toen ik ongeveer twee jaar geleden aan het solliciteren was voor een consultant functie, kwam ik op Indeed twee leuke bedrijven tegen: The Beagle Armada, en doen’r. Nadat ik bij beide bedrijven op gesprek was geweest, koos ik toch voor The Beagle Armada, omdat zij zich meer focusten op de zorg - wat mijn voorkeur had.
Na een hels aantal maanden, onder een op zijn zachtst gezegd vervelende baas, en waarin ik structureel veeel te laat uitbetaald kreeg, kwam ik met mijn ziel onder mijn armen terug bij doen’r. Lara zei dat de deur nog wel op een kiertje stond, en nodigde me weer uit op kantoor. Inmiddels krijg ik elke maand netjes op tijd betaald. 😉💰
Wat is je doen’r highlight?
Dat zijn er twee! De doen’r wint’rsportvakanties. De tweede vond ik nóg leuker dan de eerste. Niet alleen omdat ik inmiddels een pro snowboarder ben kuch kuch, maar ook omdat het hotel een stuk luxer was! Daarnaast is de wintersport de perfecte gelegenheid om andere doen’rs te leren kennen.
Al met al waren dit onvergetelijke highlights, die in mijn geheugen staan gegrafeerd als een van de leukste vakanties die ik ooit heb gehad.
Waar kom je vandaan? Waar woon je? Wat doe je naast doen’r?
Ik kom oorspronkelijk uit Bilthoven, waar ik de eerste zeven jaar van mijn leven heb gewoond. Daarna zijn we naar Lunteren in Gelderland verhuisd. Vanaf mijn 19e woonden mijn moeder en ik in Huis ter Heide (Utrecht). Na ongeveer twee jaar ben ik op kamers gegaan in Arnhem. Momenteel woon ik al bijna vier jaar in de mooie stad Utrecht, waarvan nu 1.5 jaar in het échte stadscentrum! Dit is een hele fijne plek, maar ik denk er wel aan om in de toekomst wat meer rust op te zoeken.
Buiten doen’r zit ik niet stil; ik schrijf een businessplan voor een gezondheidsapp, ga naar de sportschool, drum hier en daar, en zie gelukkig mijn vrienden en familie regelmatig voor o.a. karten, (boog)schieten en bowlen. 🎳
Op welke opdracht zit je? En wat maakt ‘m bijzond’r?
Momenteel zit ik bij de Gemeente Rotterdam als Financiële Beheersing Projecten (FBP) medewerker, in het cluster Stadsontwikkeling. Hier ben ik nu net iets meer dan een half jaar werkzaam, waarin ik verantwoordelijk ben voor het financieel en administratief ondersteunen van een groot aantal projectmanagers. Hier horen werkzaamheden bij als projecten aanmaken in het systeem, rollen/taken/kostensoorten/budgetten toevoegen, overschrijdingen in budgetten signaleren aan projectmanagers en rechttrekken, projecten afsluiten, etc.
Maar wat de opdracht voor mij bijzonder maakt zijn twee dingen:
1. Er is genoeg mogelijkheid voor (proces)verbeteringenIn elk bedrijf is er ruimte voor betering, en laat dat nou net iets zijn waar ik energie van krijg! Gelukkig is hier binnen mijn afdeling niet alleen de mogelijkheid voor, maar wordt dit ook aangemoedigd door collega’s en het management. Zo houd ik mij momenteel bezig met het maken van een procesdiagram om een proces rondom het toekennen van subsidies aan externe partijen helder te krijgen. Daarnaast werk ik aan een instructie om het gebruik van verschillende systemen/applicaties te standaardiseren. Ook heb ik recentelijk de opdracht van mijn manager gekregen om een nieuwe algemene mailbox op te zetten voor ons team, en na te denken over wie er toegang tot heeft, welke taken/verantwoordelijkheden zij hebben, wat voor mails ermee verwerkt kunnen worden, wat de richtlijnen zijn, etc.
2. Het heeft mijn muzikale carrière een kickstart gegeven…Eén van de managers sprak me bij een teamuitje aan, wetende dat ik net een aantal maanden bezig was met drummen. Hij vroeg of ik zin had om mee te doen met een bandjesavond binnenkort, waarin collega’s van de Gemeente een band konden vormen om vervolgens een paar nummers te spelen in een afgehuurde locatie.
Vervolgens zijn we met een bassist, gitarist, 2 drummers en een zanger/pianist een aantal keer gaan repeteren. Als kers op de taart mochten we ergens afgelopen november onze 5 nummers spelen. Het was echt ge-wel-dig om voor collega’s te mogen spelen, en het feit dat mijn familie er was maakte het nóg waardevoller.
Doordat we een beter optreden hadden neergezet dan Queen, werden we weken later gevraagd om opnieuw op te treden, maar dit keer in het Nieuwe Luxor theater! Hoe het precies was laat ik over aan je fantasie, maar het was voor bijna 1.000 man, en we hadden onze eigen kleedkamer. 😎
Hoe heb je je hierin ontwikkeld?
Qua drummen, gewoon veel oefenen. 😌
Wat betreft de procesverbeteringen merkte ik na een aantal weken op de afdeling dat hier en daar dingen niet helemaal lekker liepen. Vervolgens heb ik dit besproken met mijn manager, die alleen maar stond te springen voor de vrijwillige hulp.
Daarna ben ik eigenlijk gewoon aan de slag gegaan, en hield ik stakeholders op de hoogte van de vorderingen. Als je dit goed doet, benaderen collega’s je vanzelf vaker voor vergelijkbare taken.
Hoe ga je nu verder?
Kort maar krachtig: vol goede moed! Ik ben benieuwd wat deze opdracht me nog gaat brengen, en kijk tegelijkertijd alweer uit naar de volgende!
Dit vind je missschien ook wel interessant?

Jouw groeiversneller bij doen’r
Een beetje doen’r wil vooruit. Niet alleen bij de opdrachtgever, maar ook in je eigen ontwikkeling. 💪 Daarom hebben we het HPF voor je. Een gemeenschappelijke taal voor talent, zodat jij kunt knallen!
Lees meer
Van stagiair tot vast contract
Van stagiair, naar parttimer, naar een vast contract. Maak kennis met Mitchell!
Lees meer
Met deze tools bewaar je je overzicht
Van projectmanagement tot relatiebeheer en van planning tot tijdregistratie: deze tools helpen je het overzicht te bewaren.
Lees meer